Angajatii tineri vor feedback despre munca lor din partea sefilor

Data publicarii: 21-10-2008 | HR/Cariere

Potrivit unui studiu citat de Wall Street Journal, angajatii tineri din asa numita generatie Y sunt intr-o mai mare masura interesati decat angajatii mai in varsta sa afle cum le apreciaza sefii munca. "Este extrem de important pentru mine sa stiu cum este perceputa activitatea mea si ce impact are in cadrul organizatiei", spune o angajata de 26 de ani a Accenture Ltd din Chicago.

Cresterea cererii de feedback in randul salariatilor tineri a fortat o serie de angajatori sa regandeasca strategiile de analiza ale performantei angajatilor. Adesea, evaluarile anuale nu mai sunt suficiente.

Ernst&Young LLP a lansat in urma cu cativa ani un instrument online numit Feedback Zone, unde angajatii pot cere sau trimite feedback-uri cand vor. Firma de consultanta si audit financiar asigura fiecarui salariat un "mentor" si isi instruieste supervizorii sa raspunda in cea mai buna maniera solicitarilor. O politica asemanatoare are si gigantul din industria IT, IBM.

O cercetare recenta arata ca 65% din angajatii tineri ai Ernst&Young spun ca furnizarea de informatii despre modul de realizare al unei sarcini de serviciu este foarte importanta pentru ei, fata de doar 39% pentru angajatii mai in varsta. 85% din cei tineri spun ca ar dori un feedback constant din partea superiorilor legat de rezultatele lor, in comparatie cu doar 40% in randul angajatilor de peste 40 de ani.

"Exista diferente semnificative intre comportamentul angajatilor din generatii diferite. Generatia Y (cei nascuti dupa 1980) asteapta cat mai multe confirmari ale muncii lor. Ei par dispusi sa accepte inclusiv criticile si nu au tendinta sa reactioneze cu vehementa, spune Ben Rosen, profesor la University of North Carolina, unde conduce un centru de studiu al comportamentului organizational.

O alta diferenta fata de generatia de angajati mai in varsta este nevoia mai accentuata de ghidare. Tinerii solicita mai des ajutorul sau sfatul celorlalti colegi in rezolvarea unor probleme de serviciu, lucru care de multe ori creeaza tensiuni la locul de munca. Pentru a rezolva acest gen de probleme companiile au trebuit sa organizeze cursuri de training mai elaborate si mai costisitoare.

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: