Portabilitatea numerelor va costa 11 euro pentru telefonia mobila si 13 euro pentru cea fixa
Data publicarii: 22-10-2008 | IT&CCostul portabilitatii numerelor este estimat la 11 euro pentru telefonia mobila si 13 euro pentru cea fixa, a declarat marti presedintele ANC, Liviu Nistoran.
"In acest moment, putem sa facem fata concurentei, iar migrarea utilizatorilor catre alta retea, care a fost considerata pana acum ca o amenintare a businessului pe piata de telecom, o vedem acum ca o oportunitate", a precizat directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
De asemenea, potrivit lui Dorin Odiatiu, Orange Romania, gradul de utilizare a portabilitatii difera de la o tara la alta. Succesul portabilitatii se regaseste in simplitatea acesteia si in procedeul de portare. "Ne-am dori sa fie si 5-6 operatori de telefonie fixa, asa cum avem in cea mobila, pentru a putea vorbi de o concurenta in adevaratul sens al cuvantului", a exlicat Odiatiu.
La randul sau, directorul de dezvoltare RCS & RDS Romania, Valentin Popoviciu considera ca "este una din masurile benefice de incurajare a competitiei, pe piata romaneasca de telecom". Cu toate acestea, "abia in 2-3 ani, portabilitatea va avea efecte majore si vizibile".
Pe de alta parte, reprezentantul Vodafone Romania, Mihai Tarniceanu, a dorit sa atraga atentia asupra conditiei pietei romanesti de comunicatii, considerand-o volatila. "Acesta este un risc al portabilitatii", a mentionat Tarniceanu.
"Avantajele portabilitatii sunt si pentru noi foarte multe, ne gandim ca aceasta va duce la preturi mai mici si este o oportunitate excelenta pentru cei ce au intrat de curand pe piata de telecomunicatii. Totusi, portabilitatea nu este gratis, iar avantajele ar trebui sa depaseasca costurile", a afirmat directorul executiv al Cosmote Romania, Stefanos Teocharopoulos.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC), Liviu Nistoran, a anuntat marti ca baza de date centralizata necesara pentru implementarea portabilitatii numerelor este capabila sa asigure toate functiile necesare desfasurarii proceselor de portare. Potrivit presedintelui ANC, portabilitatea permite schimbarea furnizorului de telefonie cu pastrarea numarului de telefon, diminuandu-se reticenta utilizatoriilor la schimbarea furnizorului de servicii de telefonie si asigurandu-se o mai mare libertate de alegere.
Totodata, prin cresterea puterii de negociere a utilizatorilor se stimuleaza operatorii sa devina mai eficienti si sa ofere servicii mai bune la tarife mai avantajoase si sa investeasca in atragerea si pastrarea clientilor. Pe termen lung, acest lucru ar putea impulsiona operatorii sa reduca diferentele dintre tarifele in "retea" si "in afara retelei".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance