Scandalul majorarii dobanzilor: Noua banci comerciale, vizate de Protectia Consumatorilor

Data publicarii: 25-10-2008 | Finante-Banci

Plangerile romanilor suparati ca s-au trezit peste noapte cu ratele la credite majorate au ajuns pe masa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Irina Vasile, sef serviciu la ANPC, a declarat in exclusivitate pentru Antena3.ro ca a primit de la consumatori 200 de reclamatii numai in ultimele doua zile si ca vor fi efectuate controale in urma sesizarilor la noua banci care au majorat dobanzile clientilor folosind pretextul crizei financiare internationale.

Numele bancilor nu pot fi facute deocamdata publice, acest lucru urmand sa se intample dupa finalizarea controalelor. Reprezentanta ANPC spune ca in cursul lunii octombrie Autoritatea a primit aproape 300 de reclamatii, dar ca in ultimele zile acestea au inceput sa vina intr-un numar mult mai mare: 200 de sesizari in doua zile.

"Majoritatea cazurilor primite in ultimele zile se refera la majorarea dobanzilor si a comisioanelor bancare sau perceperea unor comisioane care nu sunt prevazute in contracte", a explicat Irina Vasile pentru Antena3.ro. ANPC a pus ochii pe noua banci, avand ca termen de solutionare a reclamatiilor maxim 45 de zile.

In afara de faptul ca bancile maresc dobanzi si comisioane fara sa informeze consumatorii, romanii au mai sesizat la ANPC si nemultumiri legate de:

  • deficientele de functionare ale ATM-urilor
  • faptul ca nu sunt informati corect asupra tuturor caracteristicilor creditului in etapa precontractuala
  • faptul ca bancile refuza sa prezinte consumatorilor contractele inainte de a fi semnate, pentru ca acestia sa poata lua la cunostinta clauzele contractuale
  • clauze abuzive in contractele bancare

ATENTIE: Puteti transmite o reclamatie online la Autoritatea Nationala Pentru protectia Consumatorilor, completand toate datele solicitate in formularul de pe site-ul ANPC

Antena3