Unicredit Leasing: Piata romaneasca de leasing si-ar putea tempera avansul la 15-18% in acest an
Data publicarii: 28-10-2008 | AfaceriPiata romaneasca de leasing ar putea creste cu 15 - 18% in acest an la circa 5,68 - 5,82 miliarde euro, ca efect al stagnarii finantarilor pe segmentul de leasig imobiliar, a declarat marti directorul general al Unicredit Leasing, Dan Constantinescu.
In 2007, valoarea bunurilor finantate pe piata romaneasca de leasing a avansat cu 51,6%, pana la 4,94 miliarde euro.
Secretarul general al ALB, Adriana Ahciarliu, estimase in urma cu doua luni ca piata romaneasca de leasing ar putea creste in acest an cu 20%, la 6 miliarde euro, intr-un scenariu pesimit, amintind de impactul pe care il are introducerea taxei de poluare.
"Leasingul auto va incetini semnificativ, mai ales in trimestrul al patrulea", a mentionat Constantinescu.
Reprezentantul Unicredit Leasing spune ca, in ultimele luni, costurile de refinantare au crescut dramatic si aceasta tendinta continua.
El a explicat ca aceste costuri ridicate de refinantare nu se reflecta in totalitate catre clienti, dar "in mod cert nu mai exista finantare ieftina pe piata romaneasca de leasing".
"Urmeaza o perioada dificila, dar care are mai multe valente. Exista lumina de la capatul tunelului care ne conduce la o piata de leasing structurata", sustine Constantinescu.
El considera ca aceasta perioada mai dificila va determina potentialii clienti sa-si faca "o planificare mai buna a investitiilor", in conditiile in care unii clienti nu au luat in calcul marje de eroare pentru variatiile de dobanda si de curs.
Cu siguranta, piata se va orienta catre "bunuri mai folositoare economiei si mai putin catre bunurile de consum", cum se intampla inainte.
Constantinescu a mentionat ca este nevoie de o mentinere si o imbunatatire a portofoliului, de un control al costurilor pentru ca societatile de leasing sa-si mentina o marja de profitabilitate.
De asemenea, el considera ca trebuie intarit efortul de colectare a sumelor restante.
In opinia lui, aceasta perioada mai dificila reprezinta un proces de maturizare a pietei, care le da posibilitatea jucatorilor sa reflecte asupra riscurilor, fapt care nu s-a intamplat in anii anteriori in care s-au inregistrat cresteri semnificative.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut