Cumparatorii romani nu cred in etichete si in vorbele vanzatorilor
Data publicarii: 04-11-2008 | DiverseConsumatorii romani sunt cei mai neincrezatori europeni in privinta cumparaturilor. Ei spun ca un numar semnificativ din produsele nonalimentare de pe piata autohtona sunt nesigure - arata un raport european privind comertul transfrontalier si piata interna. CE a vrut sa vada nivelul de incredere atat al cumparatorilor cat si al vanzatorilor, in contextul in care se lucreaza la adoptarea Directivei pentru Drepturile Consumatorilor. Datele stranse din Romania indica cea mai mare discrepanta intre opinia celor care vand si a celor care cumpara, acestia din urma fiind de doua ori si jumatate mai sceptici privind singuranta produselor.
Romanii prefera sa cumpere de la reprezentante
In ceea ce priveste comertul transfrontalier, internetul este canalul cel mai utilizat pe intreg teritoriul comunitar. Romanii si bulgarii au cumparat cele mai putine produse de la magazinele online, chiar daca in cele doua state taxele pentru acest serviciu sunt printre cele mai scazute din Europa.
Desi la nivel european cumparaturile de la reprezentantele firmelor au pierdut teren in fata magazinelor electronice, in Romania sunt cea mai populara forma de comert. Meglena Kuneva, comisarul european pentru protectia consumatorilor, a declarat ca vanzarile transfrontaliere nu si-au atins tinta propusa la nivel comunitar.
Statisticile arata ca in ultimele 12 luni, doar o treime dintre consumatori au facut o tranzactie electronica de vanzare- cumparare, Romania, Grecia, Portugalia si Bulgaria fiind codasele clasamentului.
Scepticismul consumatorilor romani in ceea ce priveste cumparaturile la distanta se inscrie in tendinta a mai mult de jumatate dintre europeni, desi legislatiile nationale au fost armonizate, iar Comisia Europeana promoveaza de cativa ani avantajele acestui tip de comert.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut