Ratele, platite la magazin. Retailerii de electrocasnice mizeaza pe propriile IFN-uri pentru a trece de criza

Data publicarii: 10-11-2008 | Afaceri

Majoritatea retailerilor din piata de electronice si electrocasnice refuza sa dea un raspuns transant referitor la ritmul vanzarilor din ultimele doua luni, perioada in care unda de soc a crizei internationale a atins si Romania. Odata cu inasprirea conditiilor de creditare, au aparut si primele ajustari ale tintelor de vanzari stabilite pentru aceasta perioada. In aceste conditii, retailerii se asteapta ca vanzarile cash sa fie afectate, insa se bazeaza pe suportul serviciilor de creditare oferite direct in magazine.

"Octombrie a fost o luna mai buna decat septembrie, din punct de vedere al vanzarilor, dar totusi sub nivelul estimat, fiind categoric influentata de scaderea consumului din aceasta perioada. Ne confruntam cu o criza financiara, care poate sa dureze si care se reflecta si in sectorul de retail", a declarat vicepresedintele Altex, Adrian Urda.

Totusi, acesta a precizat ca au crescut vanzarile prin credite de consum, datorita serviciilor financiare oferite direct in magazine. "Cu siguranta ca piata de retail va fi afectata de perioada pe care o traversam. Ne asteptam ca vanzarile cash sa fie afectate, dar in acelasi timp contam pe suportul serviciilor de creditare oferite compania de servicii financiare a grupului", sustine Adrian Urda.

Si presedintele companiei a precizat ca in conditiile unor vanzari mai reduse, serviciile de creditare oferite de grup nu au inregistrat modificari in aceasta perioada. "Vanzarile la nivelul ultimei luni s-au redus, dar achizitia de produse prin credite de consum in lantul de magazine n-a inregistrat scaderi. Procentul acestora ramane de 15%, chiar 20 din totalul vanzarilor", a spus  Dan Ostahie, presedinte Altex. 

In momentul de fata, institutiile financiare nebancare (IFN) reprezinta o alternativa la care apeleaza cei care au nevoie sa faca unele achizitii si care nu mai pot accesa credite de consum de la bancile comerciale. Astfel, clientii isi pot achizitiona produse in rate, sau chiar pot obtine credite de nevoi personale, fiind atrasi de usurinta cu care IFN-urile acorda imprumuturile direct in magazine, fara a se gandi insa ca, de cele mai multe ori, suma returnata este aproape dubla. 

Potrivit Bancii Nationale a Romaniei (BNR), din multitudinea de IFN-uri existente in piata, doar 48 se supun acelorasi reguli ca si bancile comerciale in ceea ce priveste creditarea. Recent, Altex si-a revizuit in scadere tinta de vanzari pentru 2008, la 360-370 milioane de euro, cu 15% fata de bugetul de 430 milioane de euro estimat la inceputul anului.

Integral in Gardianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: