Ratele, platite la magazin. Retailerii de electrocasnice mizeaza pe propriile IFN-uri pentru a trece de criza
Data publicarii: 10-11-2008 | AfaceriMajoritatea retailerilor din piata de electronice si electrocasnice refuza sa dea un raspuns transant referitor la ritmul vanzarilor din ultimele doua luni, perioada in care unda de soc a crizei internationale a atins si Romania. Odata cu inasprirea conditiilor de creditare, au aparut si primele ajustari ale tintelor de vanzari stabilite pentru aceasta perioada. In aceste conditii, retailerii se asteapta ca vanzarile cash sa fie afectate, insa se bazeaza pe suportul serviciilor de creditare oferite direct in magazine.
"Octombrie a fost o luna mai buna decat septembrie, din punct de vedere al vanzarilor, dar totusi sub nivelul estimat, fiind categoric influentata de scaderea consumului din aceasta perioada. Ne confruntam cu o criza financiara, care poate sa dureze si care se reflecta si in sectorul de retail", a declarat vicepresedintele Altex, Adrian Urda.
Totusi, acesta a precizat ca au crescut vanzarile prin credite de consum, datorita serviciilor financiare oferite direct in magazine. "Cu siguranta ca piata de retail va fi afectata de perioada pe care o traversam. Ne asteptam ca vanzarile cash sa fie afectate, dar in acelasi timp contam pe suportul serviciilor de creditare oferite compania de servicii financiare a grupului", sustine Adrian Urda.
Si presedintele companiei a precizat ca in conditiile unor vanzari mai reduse, serviciile de creditare oferite de grup nu au inregistrat modificari in aceasta perioada. "Vanzarile la nivelul ultimei luni s-au redus, dar achizitia de produse prin credite de consum in lantul de magazine n-a inregistrat scaderi. Procentul acestora ramane de 15%, chiar 20 din totalul vanzarilor", a spus Dan Ostahie, presedinte Altex.
In momentul de fata, institutiile financiare nebancare (IFN) reprezinta o alternativa la care apeleaza cei care au nevoie sa faca unele achizitii si care nu mai pot accesa credite de consum de la bancile comerciale. Astfel, clientii isi pot achizitiona produse in rate, sau chiar pot obtine credite de nevoi personale, fiind atrasi de usurinta cu care IFN-urile acorda imprumuturile direct in magazine, fara a se gandi insa ca, de cele mai multe ori, suma returnata este aproape dubla.
Potrivit Bancii Nationale a Romaniei (BNR), din multitudinea de IFN-uri existente in piata, doar 48 se supun acelorasi reguli ca si bancile comerciale in ceea ce priveste creditarea. Recent, Altex si-a revizuit in scadere tinta de vanzari pentru 2008, la 360-370 milioane de euro, cu 15% fata de bugetul de 430 milioane de euro estimat la inceputul anului.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut