Esop: Dezvoltatorii imobiliari raman in piata rezidentiala, dar isi schimba strategiile
Data publicarii: 11-11-2008 | ImobiliarePlecand de la principiul ca piata romaneasca de real estate nu este una in prabusire, ci doar una in schimbare, dezvoltatorii imobiliari au hotarat, in sfarsit, sa-si schimbe strategiile de abordare pentru a se adapta noilor realitati, sustin reprezentantii companiei imobiliare Esop Consulting.
"Dupa ce mai multe proiecte s-au dovedit nedemne de increderea clientilor lor, urmatorii cumparatori au devenit, in mod logic, sceptici, refuzand sa mai cumpere case pe hartie si promisiuni frumos machetate. Drept urmare, clientii au mai multe intrebari ca oricand, iar neincrederea lor se manifesta pe mai multe planuri, fiind din ce in ce mai greu de inlaturat in aceasta perioada", sustine Irina Petrescu, partener in cadrul companiei Esop Consulting.
Printre motivele de neincredere intalnite la clientii de rezidentiale in ultima perioada Esop a identificat ca majoritatea clientilor se gandesc in principal daca "proiectul se va mai face, daca da, cand? va fi gata la timp? ceea ce este pe plan, in lista de finisaje, in intreaga documentatie, sigur se va respecta, daca nu, ce se intampla?, dar si ce se intampla daca la contractul final de vanzare-cumparare, nu se vor mai califica la banca".
Dupa o analiza a pietei si a feed-backului din partea clientilor, Esop a ajuns la concluzia ca dezvoltatorul trebuie sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a minimiza riscul clientilor si a-i asigura acestuia intreg confortul psihic. "Daca fiecare dintre contractele semnate in Romania in ultimii ani si-ar fi respectat intocmai atat dead-line-ul cat si proiectul initial, nu s-ar fi ajuns in situatia unei asemenea lupte cu scepticismul relativ bine argumentat al cumparatorilor. Confortul mental al clientului e mai important decat confortul si linistea pe care le transmit reclamele imbatranite de vreme. Minimizarea riscurilor clientilor privind siguranta proiectului, a celor legate de incheierea tranzactiei devin elemente cheie in locul vechilor carlige de agatat clientii cu pretul cel mai mic, dar despre care nu se spunea ca e pentru avans de 90%", mai spun cei de la Esop.
In aceste conditii, Esop sustine ca o parte din dezvoltatori au inceput sa constientizeze noile realitati si isi pregatesc strategiile pentru noile incercari ale pietei si astfel se observa tendinta clara de a pune pe primul loc, in planurile de dezvoltare si in cele de marketing, clientul si interesele sale. Potrivit analizelor companiei imobiliare, tendinta ultimelor saptamani este, de asemenea, o dovada clara de incredere in piata romaneasca din partea dezvoltatorilor, dupa ce unii dintre ei au hotarat nu numai sa investeasca in continuare, dar si sa puna un pariu cu piata romaneasca: "daca preturile scad, cumparatorii vor primi inapoi diferenta".
"Dupa saptamani intregi de analize si previziuni care de care mai pesimiste, unii dezvoltatori au trecut de perioada dusurilor reci si incep sa vina cu solutii pentru clientii proiectelor lor. Pe langa contextul international foarte framantat in acesta perioada, unii dezvoltatori au inceput sa intelega ca singura solutie este sa lucreze intr-un anumit fel, foarte diferit de cel adoptat pana acum, si mai ales sa gaseasca noi solutii", a mai declarat reprezentanta agentiei Esop Consulting.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut