Autostrada Transilvania ar putea fi inclusa intr-un nou coridor Pan European cu finantare UE

Data publicarii: 14-11-2008 | Economie

Traseul Autostrazii Transilvania ar putea fi inclus intr-un nou coridor Pan European de transport N-S cu finatare europeana , au declarat vineri, la un seminar dedicat infrastructurii in Europa Centrala si de Est, reprezentantii ai ministerului Transporturilor.

"Ministrul Orban impreuna cu ministrii transporturilor din Ungaria, Slovacia, Lituania si Polonia au semnat un acord de infiintare a unui nou coridor Pan European N-S. Cererea a fost semnata acum trei luni si este depusa la Comisia Europeana. Pe teritoriul Romaniei acest nou coridor include traseul Autostrsazii Transilvania si Bucuresti - Brasov", a anuntat directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Stefan Szobotka.

Acesta a declarat ca in momentul de fata este greu de spus ce se va intampla cu tronsoanele de autostrada care nu au fost incepute de catre Bechtel. "Daca vom avea o finantare clara din partea UE, atunci vom accelera acest proces altfel decat pana acum", a mai spus Szobotka.

De asemenea, ministrul Ludovic Ordan a declarat ca antreprenorul american este obligat sa plateasca orice dauna cauzata de alunecarile de teren. "Daca ne dau in judecata s-ar putea sa ramana cu cele doua tronsoane si cu prejudicii de imagine", a declarat ministrul Orban.

Directorul de comunicare al CNADNR, Stefan Szobotka a declarat in urma cu o saptamana, pentru NewsIn, ca Bechtel ar putea sa suporte cheltuieli de reparatii de circa 100 mil. euro la tronsonul de autostrada Turda-Gilau, in urma evaluarii efectuate de CNADNR.

Conform proiectului, Autostrada Transilvania (415 km) parcurge ruta de la nord-vest de la Brasov pana la Oradea, la granita cu Ungaria si va trece prin Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj Napoca si Oradea. Contractul de proiectare si executie a lucrarilor a fost semnat in decembrie 2003 intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Bechtel International (USA).

In februarie 2006, in urma renegocierii contractului, a fost prelungit termenul de finalizare din decembrie 2012 pentru decembrie 2013. Proiectul este impartit in opt tronsoane. In iunie 2004 lucrarile au fost demarate simultan pe doua dintre acestea - 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau) si 3C Suplacu de Barcau - Bors.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a achitat, la sfarsitul lunii mai, 90 de milioane de euro reprezentand datoria fata de Bechtel.
 
NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: