Esop: Primul val de scaderi pe segmentul office a adus preturile la nivelul de la inceputul anului
Data publicarii: 20-11-2008 | ImobiliarePreturile pe segmentul spatiilor de birouri au ajuns la valoarea de la inceputul anului, de la 20-21 de euro/mp la 17-18 euro/mp, cu toate ca acest segment s-a dovedit a fi cel mai putin afectat de criza imobiliara, spun consultantii companiei Esop, care preconizeaza ca acesta este doar primul val.
Potrivit reprezentantilor companiei de consultanta imobiliara, odata cu sfarsitul anului 2007 si inceputul lui 2008, s-a inregistrat o crestere semnificativa de pret pe acest segment, de la 17 la 20 de euro/mp, iar situatia a fost alimentata atat de zvonurile privind cresterea pretului materialelor de constructie cat si de cererea foarte mare de spatii de birouri existenta in piata in acel moment.
Insa, daca aceste justificari erau suficiente la momentul respectiv este relativ, in acest moment, pretul materialelor de constructie a inceput sa revina la normal, iar acea putere de absorbtie existent la inceputul anului s-a diminuat. Daca, in continuare, chiriile au ramas la acel nivel ridicat pentru o perioada, era normal sa vina momentul in care sa coboare, iar in ultimele luni am asistat la reasezari de preturi si pe acest segment din piata imobiliara", a explicat Mirela Raicu, partener Esop Consulting.
Aceasta mai spune ca tendintele de reduceri la care asistam nu au drept cauza principala criza financiara si economica, aceasta fiind doar un factor ce a grabit sau poate accentuat putin tendinta de reducere. "Consideram ca era normal sa apara acest fenomen si, mai mult decat atat, credem ca este un semn clar de maturizare a pietei. Corectia pretului si adaptarea lui la conditiile si la cerintele pietei este indicatorul faptului ca tranzactiile vor fi posibile in perioada urmatoare, ca piata nu se va bloca si, mai ales, sunt dovada faptului ca pretul anterior a avut o justificare conjuncturala si pe termen scurt", adauga Mirela Raicu.
Potrivit Esop, in acest moment, lucrul ce se observa cel mai adesea este faptul ca firmele nu au dificultati propriu-zise, insa perspectivele pentru anul urmator nu par incurajatoare. "In acest context, exista o retinere in continuarea planurilor anterior stabilite, inclusiv in ceea ce priveste relocarea sediului. Chiar daca solicitarile nu vor mai fi la acelasi nivel ca in perioada 2007, un an deosebit de dinamic din acest punct de vedere, credem ca segmentul de birouri va ramane in miscare, si unul mai putin expus turbulentelor", a conchis consultantul imobiliar.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut