Carnetele de munca tinute acasa si la firme trebuie date caselor de pensii pana pe 30 noiembrie 2009

Data publicarii: 21-11-2008 | HR/Cariere

Romanii si firmele care detin sau pastreaza, potrivit legii, carnete de munca trebuie sa le depuna la casele teritoriale de pensii din zona unde isi au domiciliul sau sediul, pana pe 30 noiembrie 2009, potrivit datelor publicate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM).

Demersul este necesar pentru realizarea activitatilor de preluare din carnetele de munca a datelor despre perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a veniturilor salariale aferente, elemente care, conform legii, sunt utilizate la calculul pensiilor, dar si pentru crearea unei arhive electronice prin scanarea carnetelor de munca, arata ANOFM.

Termenul limita de predare a carnetelor de munca de catre persoane si companii pentru activitatea de preluare a datelor este 30 noiembrie 2009, iar termenul limita de predare a carnetelor de munca pentru activitatea de scanare a acestora este 30 noiembrie 2010.

ANOFM a mai anuntat ca, in cazul fostilor asigurati ai sistemului public de pensii, care nu au domiciliul sau resedinta in Romania, carnetul de munca poate fi prezentat pentru prelucrare casei teritoriale de pensii in a carei raza au fost asigurati ultima data sau, dupa caz, din raza de domiciliu a persoanei desemnate de catre titular.

Carnetele de munca trebuie insotite de copia actului de identitate al titularului, din care sa rezulte codul numeric personal, iar daca se opteaza pentru prezentarea carnetului de munca prin intermediul altei persoane, carnetul va fi predat insotit si de copia actului de identitate al acesteia.

In situatia in care sunt transmise prin posta caselor teritoriale de pensii, carnetele de munca trebuie sa fie insotite de copia actului de identitate al titularului, din care sa rezulte adresa de domiciliu sau de resedinta din strainatate.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: