Ikea Baneasa a vandut peste 6.000 de jaluzele ce nu respecta standardele protectiei consumatorilor
Data publicarii: 21-11-2008 | DiverseProducatorul de mobila Ikea a comercializat la nivel mondial circa 5,5 milioane de jaluzele, marcile Iris si Alvine, ce nu indeplinesc toate standardele de securitate necesare pentru protectia consumatorilor, 6.300 de unitati fiind vandute si in Romania, a informat joi compania.
Magazinul Ikea din Bucuresti a vandut aproximativ 6.300 de jaluzele romane Iris si Alvine, care in prezent au fost retarse de la comercializare. Jaluzelele aveau preturi cuprinse intre 9,9 lei si 59,9 lei, iar potrivit companiei, Ikea Romania va trimite gratuit tuturor clientilor care au achizitionat astfel de jaluzele un kit de reparatii ce include un set de opritoare pentru cordoane si instructiuni de asamblare.
Autoritatea americana pentru siguranta consumatorului (U.S. Consumer Product Safety Commission in North America - CPSC) a semnalat recent companiei Ikea ca jaluzelele Iris si Alvine nu indeplinesc in totalitate unul dintre standardele optionale de securitate ale asociatiei producatorilor din aceasta industrie, din America de Nord. "Acest standard de securitate cere ca jaluzelele cu cordoane sa aiba un opritor, care sa reduca riscul de a ramane prins in cordoanele lungi ale jaluzelelor", se arata intr-un comunicat al Ikea Romania.
Jaluzelele Iris si Alvine vandute in Romania ce au data de fabricatie 0823 (08-anul, 23-saptamana) si date anterioare au fost produse in India si Etiopia. In total, in lume, s-au vandut aproximativ 5,5 milioane de bucati din aceste tipuri de jaluzele.
Vanzarile inregistrate de magazinul Ikea din zona comerciala Baneasa in anul de catalog Ikea 2008 (1 septembrie 2007 - 31 august 2008), au ajuns la 99,4 milioane euro, iar pentru urmatoarele 12 luni, conducerea companiei se asteapta la un volum de vanzari de peste 110 milioane euro. Potrivit companiei, aproape trei milioane de vizitatori au trecut pragul magazinului si peste 12 milioane de produse din gama Ikea au fost comercializate in cele 12 luni de activitate ale anului fiscal 2007-2008.
Marca Ikea a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. Magazinul Ikea din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara. In 2008, pe toate cele 4 continente unde exista magazine Ikea, numarul total al vizitatorilor a fost de 623 de milioane, iar numarul total al cataloagelor distribuite in anul respectiv, de 198 de milioane. La fel ca si celelalte magazine Ikea din lume, magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza in baza acordului cu Inter Ikea Systems B.V., detinatoarea conceptului Ikea si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza. Compania care detine franciza magazinului Ikea in Romania este Moaro Trading S.R.L.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut