Romanii se vor orienta spre produsele cu preturi mici din 2009, renuntand la marcile premium
Data publicarii: 25-11-2008 | EconomieProdusele premium vor avea cel mai mult de suferit ca urmare a scaderii consumului, intrucat incepand cu 2009 consumatorii romani se vor orienta dupa cele mai mici preturi, iar magazinele de hard-discount isi vor creste semnificativ cota de piata, a declarat vicepresedintele AMRCR, Alexandru Vlad.
"Criza e inca in faza incipienta in Romania, dar cel mai probabil din 2009 va fi resimtita pe deplin, in special in domeniul serviciilor si al retailului, iar consumatorii isi vor schimba atitudinea si se vor orienta catre comerciantii care ofera preturi mici. Tocmai de aceea cel mai mult vor avea de castigat magazinele cu preturi foarte mici (hard-discount, n.r.) care isi vor creste cota de piata", a declarat vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania, Alexandru Vlad.
Acesta a adaugat ca cei mai afectati de criza financiara si de noile schimbari din piata vor fi probabil retailerii de bunuri cu o perioada indelungata de folosinta, respectiv cei de mobila si cei de electrocasnice.
Pe langa acestea, vor fi afectate vanzarile de produse premium si cele de lux, intrucat consumatorii se vor limita la a-si cumpara produsele de baza necesare.
La polul opus marcile proprii vor fi probabil cele mai rezistente intrucat ele se gasesc la primul nivel de pret.
Potrivit lui Vlad varful de sezon inregistrat in perioada Craciunului se va mentine la un nivel similar celui din 2007, dar structura cosului de cumparaturi se va schimba substantial, preponderente fiind alimentele.
Ideea a fost sustinuta si de directorul executiv al Grupului de Economie Aplicata, Liviu Voinea, care sustine ca incepand cu 2009 vom asista la un efect de substitutie in ceea ce priveste bunurile cumparate de romani si ca va disparea loialitatea fata de marca, consumatorii migrand dinspre segmentul premium spre cel mediu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall