ANC propune Posta Romana drept furnizor de serviciu universal pentru publicitatea prin posta
Data publicarii: 28-11-2008 | MediaAutoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC) propune Posta Romana drept furnizor de serviciu universal pentru publicitatea prin posta, pentru ca aceasta detine in prezent reteaua postala cu cel mai mare grad de acoperire la nivel national, potrivit informatiilor emise de Autoritate.
"Desi ANC a anuntat ca intentioneaza sa desemneze un furnizor de serviciu universal pentru furnizarea serviciului de publicitate prin posta, nici un furnizor nu si-a aratat disponibilitatea in acest sens. Din acest motiv, ANC a decis sa desemneze din oficiu Compania Nationala Posta Romana (CNPR) ca furnizor de servicii de publicitate prin posta", se arata in comunicatul Autoritatii.
ANC a supus joi consultarii publice proiectul de decizie pentru modificarea si completarea deciziei presedintelui Autoritatii privind desemnarea furnizorului de serviciu universal in domeniul serviciilor postale si un proiect de decizie privind raportarea unor date statistice de catre furnizorii de servicii postale.
Modificarile si completarile propuse in primul proiect vizeaza includerea serviciului de publicitate prin posta printre serviciile din sfera serviciului universal pe care furnizorul desemnat are obligatia de a le furniza pe intreg teritoriul Romaniei.
Motivul invocat de Autoritate pentru aceasta alegere este faptul ca Posta Romana are reteaua cu cel mai mare grad de acoperire la nivel national, fiind in masura sa indeplineasca cerintele legate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, asigurand astfel respectarea dreptului utilizatorilor de acces la serviciul universal.
Astfel, CNPR va avea obligatia de a furniza pana la data de 25 aprilie 2009, pe intreg teritoriul Romaniei, toate serviciile postale din sfera serviciului universal pentru care a fost desemnat anterior, precum si serviciul de publicitate prin posta.
Autoritatea a precizat ca includerea in sfera serviciului universal a trimiterilor de publicitate prin posta si desemnarea CNPR ca furnizor de serviciu universal nu ofera CNPR dreptul exclusiv de a furniza aceste servicii, alti furnizori de servicii postale putand si ei sa opereze pe acest segment.
In calitate de furnizor de serviciu universal insa, CNPR va fi obligata sa livreze publicitatea prin posta pe intreg teritoriul Romaniei, la acelasi tarif, care va fi fundamentat pe costuri si aprobat de ANC.
In anul 2007, au fost procesate peste 63 de milioane de trimiteri de publicitate prin posta de catre cei 8 furnizori activi pe acest segment. Trimiterile de publicitate prin posta au inregistrat in anul 2007 o crestere cu 44% fata de anul 2006, reprezentand aproximativ 20% din totalul de trimiteri aferente postei de scrisori.
De asemenea, prin proiectul de decizie supus consultarii, ANC propune extinderea, pana la data de 25 aprilie 2009, a termenului pana la care CNPR detine dreptul exclusiv de a presta anumite servicii postale avand ca obiect trimiteri de corespondenta, indiferent daca livrarea acestora este accelerata sau nu, a caror greutate este mai mica de 50 g si al caror tarif este mai mic de 1,2 lei.
Aceasta propunere este in conformitate cu decizia Parlamentului European de a extinde posibilitatea de a rezerva anumite categorii de servicii postale furnizorului de serviciu universal, pana la 31 decembrie 2012, in cazul Romaniei si are ca scop finantarea costului net generat de furnizarea serviciilor incluse in sfera serviciului universal.
Cel de-al doilea proiect de decizie isi propune revizuirea si armonizarea modalitatii de raportare a datelor statistice de catre furnizorii de servicii postale cu noua clasificare a serviciilor postale. Intrucat sfera serviciului universal a fost largita, prin includerea serviciului de publicitate prin posta, si au fost strict determinate serviciile care nu fac parte din aceasta precum serviciile "Ramburs", "Schimbare destinatie", "Livrare speciala", "Confirmare de primire" si "Express" este necesara adoptarea unei decizii, care sa prevada obligatia furnizorilor de servicii postale de a transmite informatii cu privire la serviciile postale oferite in prezent.
Autoritatea Nationala pentru Comunicatii este institutia care stabileste regulile pentru piata de comunicatii din Romania si vegheaza la respectarea acestora.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall