Alegerea si cumpararea locuintei se vor putea face din 2009 prin Internet
Data publicarii: 01-12-2008 | ImobiliarePictometry sau libraria de imagini a mediului urban va oferi de anul viitor cumparatorilor o imagine tridimensionala a locuintei, dar si o vedere de ansamblu a serviciilor sociale oferite de zona respectiva. Practic, daca astazi companiile imobiliare afiseaza pe Internet, la vanzarea unei locuinte, o banala fotografie a fatadei cladirii, de anul viitor, acea locuinta va putea fi vizualizata din 12 unghiuri total diferite, cu posibilitati de detaliere infinite. Un alt avantaj pe care-l aduce aceasta tehnologie (denumita pictometry) este faptul ca ofera clientului posibilitatea de a masura suprafata terenului sau inaltimea cladirii de care este interesat. "Astazi, multi cetateni, atunci cand cumpara o locuinta, iau de bune datele care figureaza in actul de proprietate.
De anul viitor, ei pot verifica online daca exista corespondenta intre situatia din teren, la momentul cand au fost capturate imaginile, si datele inscrise in acte", ne anunta Ionut Savoiu, reprezentantul companiei grupului Blom in Romania, cea care va lansa pe piata noastra aceasta tehnologie.
Noua tehnologie ar putea aduce schimbari in modul de operare al agentiilor imobiliare. Putini sunt aceia care cunosc faptul ca, de regula, intre suprafata inscrisa in acte si suprafata reala din teren exista de cele mai multe ori diferente si ca aceste diferente sunt intotdeauna in defavoarea cumparatorului. In momentul in care cumpara o proprietate, clientul primeste informatii legate de suprafata inscrisa in actul de proprietate, de starea imobilului si vechimea lui, vecinatati etc. Iar cumparatorul ia de bune aceste informatii. Cu ajutorul noii tehnologii, el poate studia in detaliu cladirea pe toate laturile, poate obtine informatii de natura vizuala legate de gradul de uzura, elemente de arhitectura, starea acoperisului, fara a fi nevoit sa se deplaseze in teren. Mai mult, printr-un simplu click de mouse, poate cere programului sa-i masoare suprafate si distante. Iar daca reiese ca de fapt terenul in cauza are doar 460 de metri patrati, in loc de 500, la un pret mediu de 300 de euro/metru patrat, el este indreptatit sa inceapa negocierile cu agentul imobiliar.
Odata cu aparitia pe piata din Romania a acestei tehnologii se spera ca pe piata imobiliara sa se produca o reasezare a preturilor. In sensul ca operatorii imobiliari vor fi nevoiti sa ia in calcul, in stabilirea pretului de referinta pentru o zona, si ce servicii sociale si de utilitati ofera zona respectiva potentialilor clienti. "Atunci cand cumperi o casa e normal sa te interesezi si de serviciile sociale pe care le ofera zona respectiva. Cel putin asa se intampla in strainatate. La noi, oamenii afla aceste informatii abia dupa ce cumpara locuinta, dar aceasta situatie se va schimba in viitor", adauga Ionut Savoiu. Cu ajutorul noii tehnologii, clientul poate afla la ce distanta de respectiva locuinta se afla cea mai apropiata gradinita sau scoala, daca exista un parc, un spital sau un supermarket in zona respectiva.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut