General Motors si Chrysler ar putea intra in faliment pentru a primi ajutor guvernamental
Data publicarii: 04-12-2008 | InternationalProducatorii auto americani General Motors Corp. (GM) si Chrysler LLC iau in considerare acceptarea unui faliment aranjat ca ultima alternativa pentru a primi ajutor guvernamental de mai multe miliarde de dolari, a declarat joi o sursa apropiata discutiilor, citata de Bloomberg.
Directorii executivi ai grupurilor auto au avertizat asupra faptului ca falimentul ar duce la lichidare, in contextul in care clientii nu vor mai cumpara produsele companiilor. Asistentii a trei membrii ai Congresului au intrebat expertii in restructurare daca un faliment aranjat - negociat cu angajatii si creditorii - ar putea ajuta industria, fara a se ajunge la lichidari, conform declaratiilor unei surse apropiate situatiei.
Mai multe solutii pentru problemele companiilor auto sunt discutate de guvernul american, precum si de oficialii companiilor din toata tara, de creditori, sindicalisti si ale parti interesate, a adaugat sursa.
Negocierile sunt divizate intre grupuri mici, iar o solutie, cum ar fi falimentul, va aparea cel mai devreme saptamana viitoare.
Directorul executiv al GM, Rick Wagoner, a declarat ca falimentul ar presupune lichidarea, din moment ce clientii vor refuza sa cumpere vehiculele companiilor ce nu ar putea emite garantii sau furniza piese de schimb. Falimentul este "printre ultimele solutii", a spus un membru al consiliului director al GM, George Fisher.
Oficialii celor doi producatori auto au declarat in fata Congresului, in 2 decembrie, ca au nevoie de 11 miliarde dolari pentru continuarea activitatii pana in ianuarie, cand presedintele ales Barack Obama va prelua oficial functia. Pentru a putea dispunde de fonduri, companiile au acceptat sa reduca numarul angajatilor si al proiectelor, precum si sa renunte la anumite marci.
GM, Chrysler si Ford Motor Co. au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari, suma fiind cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde dolari, finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.
De asemenea, Ford Motor Co. ar putea vinde marca Volvo pentru 6 miliarde dolari, aproape aceeasi suma platita la achizitionarea constructorului suedez, in urma cu zece ani, conform unor persoane avizate.
Ford a cumparat Volvo pentru 6,4 miliarde dolari in 1999 si mizeaza pe notorietatea marcii, pentru a atrage oferte.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall