Scad taxele pentru plata, cu cardul, a biletelor de avion
Data publicarii: 11-12-2008 | Finante-BanciJumatate din companiile aeriene includ in pretul biletelor o taxa pentru procesarea platilor cu cardul, taxa care poate ajunge si la 40 de euro pentru un bilet. Oficialii de la Bruxelles doresc scaderea acestor taxe, lucru care va duce si la micsorarea preturilor.
Peste 55 la suta din cetatenii Uniunii Europene isi achizitioneaza biletele de avion de pe internet, achitandu-le cu carduri de credit sau debit.
Comisia Europeana vrea ca in maxim doi ani de zile companiile aeriene europene sa gaseasca o cale de a aduce taxele pentru cumpararea biletelor de avion online la acelasi nivel. De fiecare data cand cumpara un bilet de avion de pe internet, un utilizator va plati pe langa pretul biletului (cu toate taxele si suprataxele incluse) si o taxa de procesare a tranzactiei, cunoscuta si sub denumirea "taxa de card", aplicata fiecarui pasager de pe bilet. Aceasta este stabilita in functie de tipul de card, pentru cele de debit ea fiind de 3-6 euro, pentru cele de credit putand ajunge si la 20 de euro. Aceasta taxa se aplica pe segment de zbor, deci pentru o calatorie dus-intors cu doua zboruri, taxa se dubleaza. Cu cat numarul de zboruri pe care le presupune o calatorie cu atat aceasta taxa creste. Astfel, daca zburati de la Bucuresti la Berlin via Budapesta, veti plati de patru ori taxa de card.
Nuante diferite
Companiile low-cost folosesc pentru aceasta taxa denumirea de "taxa de card" sau "card payment fee". In cazul companiilor de linie se foloseste "taxa de emitere bilet" sau "booking fee". In orice caz, aceasta taxa nu ramane in contul companiilor aeriene, ci merge la procesatorul de plati si la compania care emite cardurile - Mastercard, Visa sau American Express.
Taxe noi si mari
In ultimele 12 luni majoritatea companiilor low-cost au introdus numere speciale pentru serviciul de rezervari prin telefon, apelantul fiind taxat in medie cu un euro/minut. Timpul necesar completarii unei rezervari este in medie 8 minute. De aici rezulta un cost suplimentar de 8 euro. In plus, atunci cand achizitionezi un bilet de avion prin telefon se adauga si o taxa de call center care variaza intre 5 si 20 de euro pentru fiecare pasager din bilet. Aceasta este cauza pentru care foarte multi europeni au inceput sa cumpere biletele de pe internet.
Debit sau credit
Pentru majoritatea pasagerilor care achzitioneaza bilete de avion online, un card este un simplu instrument de plata si cam atat. Insa procesatorii de plati fac foarte bine diferenta intre cartile de debit si cele de credit. In cazul celor de debit, retragerea banilor din cont se face imediat de catre banca sau procesatorul de plati. In cazul celor de credit, se blocheaza contravaloarea achitata, iar comerciantii au pana la 30 de zile sa deconteze tranzactia.
Verificati cardul dupa plata
"In vara, am cumparat un bilet Bucuresti-Madrid de pe site-ul companiei BlueAir si tranzactia s-a efectuat de doua ori", spune Alexandra Ionescu. Din curiozitate, tanara a verificat pe internet soldul contului si a sesizat dublarea tranzactiei. A sunat la banca, de unde a aflat ca trebuie sa completeze o cerere de refuz de plata. In trei zile, banii au fost deblocati. In unele cazuri, companiile aeriene sesizeaza platile duble (aceleasi nume de pasageri, aceleasi zile de zbor, aceeasi destinatie) si atunci anuleaza chiar ei tranzactia.
Oricum, de fiecare data cand veti cumpara bilete de avion pe internet, verificati la un sfert de ora soldul contului dumneavoastra. In cazul in care constatati o tranzactie dubla sau tripla trebuie neaparat sa contactati banca emitenta.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut