New York Times: Cum va fi cunoscuta in istorie criza financiara care a lovit lumea in 2008?
Data publicarii: 13-12-2008 | MediaAvem o criza. Cum o denumim? Daca toate aspectele legate de criza financiara din Statele unite au fost deja discutate de presa, jurnalistii de la The New York Times au inca o dilema: care va fi numele generic dat crizei cu care se confrunta SUA si intreaga lume.
Asa cum Primul Razboi Mondial a fost doar Marele Razboi, la momentul in care se intampla, jurnalistii americani remarca faptul ca nu a fost gasit inca un nume pentru criza cu care se confrunta economia mondiala. Unii au numi-o "declinul creditului", altii "criza de pe Wall Street", iar in ultima vreme termenul de "mare recesiune" castiga din ce in ce mai mult teren. Cu toate acestea, nu a fost gasit un titlu generic pentru criza, asa cum, spre exemplu, remarca ziaristii new yorkezi, atentatele din Mumbai au fost rapid denumite "9-11 al Indiei".
"Presa incearca mereu sa denumeasca toate evenimentele prin care trecem" a spus Jonathan Wald, vicepresedintele diviziei economice a stirilor CNBC. "Daca nu e branduit, nu exista" a mai adaugat el.
Jurnalistii sunt de parere ca se va gasi un nume pentru criza financiara, asa cum s-a gasit pentru alte evenimente cheie din istoria SUA si a lumii, precum Watergate, Marea depresiune sau Razboiul din Vietnam. Cei mai multi sunt de parere ca numele va fi gasit in momentul in care vom putea intelege exact dimensiunile crizei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut