O cursa aeriana directa Iasi - Budapesta va fi introdusa de la sfarsitul lunii martie

Data publicarii: 10-01-2009 | Turism

O delegatie a operatorului aerian maghiar Malev a purtat, vineri, discutii cu autoritatile iesene privind infiintarea unei linii aeriene directe Iasi - Budapesta, fara escala, incepand din martie 2009.

"S-a materializat o intentie a noastra inca de acum doi ani. Primul zbor va fi pe 29 martie 2009, cu cinci frecvente pe saptamana. Incepand cu luna iunie, vom opera sase curse in fiecare saptamana, mai putin sambata. Zborurile se vor efectua cu avioane de pana-n 100 de locuri", a declarat comandantul Aeroportului International Iasi, Mitica Rebegea.

Acesta a subliniat ca Budapesta este un nod aerian important din estul Europei, care asigura legatura catre alte 500 de destinatii din lume. "Este importanta aceasta legatura pentru noi deoarece poti ajunge in orice loc din lume la preturi acceptabile", a mai spus comandantul aeroportului.

Potrivit lui Rebegea, aeroportul intentioneaza sa infiinteze si alte linii aeriene in anii urmatori, principalul obstacol fiind insa lipsa fondurilor pentru modernizarea obiectivului. "Eu port discutii cu 11 companii care vor sa faca curse spre Iasi, insa nu gasesc avioane pana la o suta de locuri, iar aparate de zbor mai mari decat atat nu putem aduce deoarece nu ne permite pista. Am convingerea ca anul acesta se vor gasi solutiile pentru modernizarea aeroportului", a precizat Rebegea.

Cursa aeriana Iasi-Budapesta este cel de-al doilea zbor direct cu plecare din Iasi spre un oras european din afara tarii, dupa cursa Iasi-Viena, infiintata in urma cu cativa ani.

Proiectul de modernizare a Aeroportului Iasi prevede o investitie de 200 milioane euro. Initial, Guvernul ar fi urmat sa asigure o parte din finantare, conform asigurarilor date de-a lungul timpului de fostul ministru al Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, actual senator de Iasi. In ultima sedinta a Cabinetului Tariceanu, fosta guvernare a sistat insa orice finantare. Astfel, autoritatile iesene au adoptat solutia incheierii unui parteneriat public-privat, o serie de firme, precum Harbour Engineering Company din China, manifestandu-si interesul de a finanta investitia. Pana la incheierea unui astfel de parteneriat, autoritatile trebuie sa exproprieze cateva zeci de hectare de teren pentru a demara efectiv proiectul.

NewsIn