Publicitatea in presa scrisa romaneasca a scazut cu 18%, in primele zile din 2009
Data publicarii: 21-01-2009 | MediaPrima jumatate a lunii ianuarie a adus, in presa scrisa din Romania, o scadere cu 18% a numarului de reclame, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, si cu aproape 30%, fata de 2007, potrivit datelor furnizate de firma de monitorizare AlfaCont.
Predictiile specialistilor pentru 2009, potrivit carora presa scrisa va fi, anul acesta, unul dintre cele mai cele mai afectate segmente media din Europa, sunt confirmate acum si de cifre. Ceea ce vede cu ochiul liber consumatorul de ziare si reviste, si anume pagini mai sarace in reclame, anunturi de angajare si servicii erotice prin telefon, se "citeste" fidel in bilantul publicitatii pentru primele zile din 2009.
Astfel, in intervalul 1-15 ianuarie, au aparut 1.373 de reclame in 21 de ziare cu tiraj national, potrivit datelor comunicate de AlfaCont. In acelasi interval din 2008, numarul de machete publicitare aparute in presa centrala a fost de 1.670, iar in 2007 - de 1.918.
Scaderea numarului de reclame din presa scrisa s-a manifestat, asadar, incepand din 2008. Mai mult, doar 60% dintre reclamele aparute in intervalul 1-15 iunie 2008 au fost platite, restul de 656 de aparitii fiind bazate pe contracte de tip barter.
Revenind la primele zile ale anului in curs, criza se cuantifica, pe langa scaderea numarului total de reclame, si in faptul ca, din totalul celor 1.373 de machete publicitare, mai mult de un sfert au reprezentat autopromovare pentru trusturile media din Romania, dupa cum rezulta tot din datele furnizate de AlfaCont. Aceleasi date arata ca aproximativ jumatate dintre reclamele aparute intre 1 si 15 ianuarie 2008 sunt rezultatul unor contracte de tip barter.
Intr-un clasament al celor mai activi clienti publicitari din presa scrisa, realizat in functie de numarul de reclame, in intervalul 1 - 15 ianuarie 2008, prima pozitie revine institutiilor media cu un total de 563 de reclame; o realitate deloc surprinzatoare in contextul crizei, accentuata si de faptul ca autopromovarea serviciilor si produselor institutiilor media inregistreaza o crestere de aproximativ 12 procente fata de acelasi interval din 2008.
Pe pozitia secunda se situeaza serviciile de business. Companiile din domeniu si-au promovat serviciile in presa scrisa prin 82 de reclame, cifra similara celei din 2008, pentru aceeasi perioada. Pozitia a treia revine domeniului internet si servicii conexe, cu 74 de machete.
Printre clientii in scadere se numara companiile de asigurari, care aveau 89 de reclame in primele 15 zile din 2008 si au ajuns la doar 55 anul acesta.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut