BCR leaga dobanzile variabile ale creditelor de dobanzile de referinta si da imprumuturi cu hedging
Data publicarii: 21-01-2009 | Finante-BanciBCR leaga din 2009 dobanzile variabile ale creditelor pentru populatie de dobanzile de referinta, aplica dobanzi fixe la credite de consum si de investitii imobiliare in euro si a introdus o componenta de hedging la credite de consum nesecurizate, a spus miercuri directorul de retail al BCR.
Dobanzile variabile la creditele acordate de Banca Comerciala Romana (BCR) persoanelor fizice sunt legate, din acest an, de dobanzile de referinta din piata monetara (ROBOR si EURIBOR), la care se adauga o marja fixa stabilita de banca in functie de produs, a precizat directorul de retail al BCR, Sorin Mititelu.
Astfel, pentru creditele de consum securizate si nesecurizate si pentru cele ipotecare in lei si euro, dobanzile vor fi legate de indicele ROBOR pe 3 sau 6 luni, respectiv de EURIBOR la 6 luni.
De asemenea, banca va introduce o dobanda fixa pe toata perioada de creditare la creditele de consum si cele de investitii imobiliare in euro (care au perioada de creditare pana la 30 de ani). Astfel, la creditele intre 1 si 10 ani, dobanda anuala este de 7,5%, la cele intre 10 si 20 ani - de 8,5%, intre 20 si 25 - 8,75%, iar la cele intre 25 si 30 de ani - de 9%. Peste acest nivel se adauga marja bancii, in functie de fiecare produs de creditare in parte.
Tot din 2009, banca a introdus si o componenta de acoperire a riscului valutar si al evolutiei dobanzilor (hedging) la creditele de consum nesecurizate cu dobanda legata de piata interbancara. Aceasta componenta are ca scop sa asigure clientului un nivel maxim garantat al dobanzii de referinta interbancara. In privinta riscului valutar, clientul isi poate alege un curs de referinta si in functie de fluctuatia fata de acest curs, banca ar urma sa plateasca diferenta.
BCR a exclus din acest an creditele cu dobanda introductorie, in care banca percepea dobanzi mai mici in primele luni de creditare pentru ca apoi dobanzile percepute sa creasca simtitor.
BCR restructureaza si comisioanele aferente creditelor, prin eliminarea - in cazul creditelor de consum nesecurizate - a comisionului de analiza de 50 lei si aplicarea unui singur comision initial de 3% din valoarea creditului. Tot la aceste imprumuturi, BCR elimina comisionul lunar de administrare de 0,05%, dar aplica in schimb un comision lunar de urmarire a riscurilor de 0,35% din valoarea initiala a creditului.
La creditele secutizate, BCR elimina comisionul de administrare lunar de 0,05%, astfel incat - in cazul creditelor ipotecare si de consum garantate cu garantii reale - clientii nu mai achita nici un comision lunar. Tot la aceste credite, BCR a egalizat comisionul de acordare a creditului la 2,5% din credit, indiferent de tipul de dobanda sau valuta solicitate de client.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut