Carrefour face primii pasi spre crearea propriei banci, profitand de dificultatile pietei
Data publicarii: 21-01-2009 | InternationalCel mai mare retailer european si al doilea pe plan mondial, Carrefour, nu a renuntat la proiectul sau, la care lucreaza de cateva luni, de a-si crea propria banca, ci dimpotriva, vede in dificultatile bancilor traditionale o oportunitate de intrare pe piata, relateaza cotidianul Les Echos.
Astfel, retailerul francez va lansa in 11 februarie noile sale carduri bancare MasterCard, un prim element din viitoarea sa oferta de servicii bancare din Europa. Grupul testeaza si pista unei banci multi-servicii in America Latina.
Cotidianul financiar francez Les Echos arata ca grupul de retail a facut un prim pas prin crearea unei platforme de emisiune de carduri bancare, care poate opera in cadrul Zonei Unice de Plati in Euro (SEPA).
Din 11 februarie, Carrefour va oferi un card de debit si de credit, asociat cu o serie de avantaje legate de asigurare (extinderea garantiei fata de cea oferita de producator) si fidelitate (cumul de puncte). Grupul vrea sa emita si carduri de plata fara contact, pentru plati mai mici de 25 de euro. Pana la sfarsitul anului, grupul estimeaza ca va avea 2,5 milioane de utilizatori de astfel de carduri.
De altfel, Carrefour a dezvoltat deja o gama larga de servicii bancare in Franta, care includ credite de consum, asigurari si economii. Grupul a emis 2,8 milioane de carduri de plata si a dat credite de consum de 2,3 miliarde euro. Ceea ce ii mai lipsaste este o oferta de conturi curente si de credite imobiliare, subliniaza Les Echos.
Pentru a-si realiza proiectul, Carrefour va folosi atat internetul, prin care a atras jumatate din clienti pe partea de credit, cat si agentii din 14 tari. Grupul francez are deja 11 milioane de detinatori de carduri de fidelitate si este al treilea emitent de carduri bancare in Spania.
Pentru a finanta creditarea, banca retailerului se va baza pe grupul Carrefour, care dispune de excedente de trezorerie importante si are un rating foarte bun, putand obtine finantari ieftine din alte surse.
Les Echos arata, insa, ca nu este sigur cine va fi partenerul Carrefour in viitoarea banca. In prezent, serviciile financiare ale grupului sunt gestionate in Franta printr-o companie mixta cu BNP Paribas, cu care este partener si in Belgia, Italia si Spania.
In Romania si Polonia, Carrefour lucreaza in parteneriat cu Sofinco, divizia de credit de consum a Credit Agricole.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut