Martin Sorell: Presa nu va mai atinge niciodata recordurile de profitabilitate de pana acum
Data publicarii: 26-01-2009 | MediaCanalele traditionale media, inclusiv televiziunea si ziarele, nu vor mai atinge niciodata recordurile de profitabilitate inregistrate pana acum, a spus, cu ocazia unei conferinte, presedintele executiv al WPP, Sir Martin Sorell, citat de presa britanica.
In sprijinul afirmatiei sale, Sorell a facut referire la estimarile specialistilor din industria media, care indica scaderi ale pietei de 5,8% pentru 2008 si de 6 % pentru 2009.
In ceea ce priveste zona de print, Sorell a avertizat ca schimbarile din ultima vreme, respectiv numarul mare de concedieri, disparitia unor publicatii si scaderea volumului de publicitate, nu se vor opri aici.
Potrivit acestuia, problema crizei ce afecteaza media clasica isi are originile inca de la inceputul anilor '90, cand inventatorii new-media (comunicarea din mediul online) au decis sa lase gratuita utilizarea canalelor din aceasta categorie. Chiar daca acesta miscare a fost in favoarea consumatorului, ea a schimbat natura modelului de business din zona de print, considera Sorell.
Ca exemplu, presedintele executiv al WPP a reamintit momentul cand celebra editura scotiana Johnston Press, cotata drept una dintre cele mai bune companii de media din tara, a inregistrat o scadere economica ireversibila, ajungand de la un capital de 1,2 miliarde de lire sterline la zero, intr-o perioada foarte scurta de timp.
Totusi, in ciuda tuturor schimbarilor recente din industria media, Sorell considera ca industria de marketing si comunicare ramane la fel de importanta ca si pana acum, incurajand inovatia si creativitatea in demersul de comunicare al brandurilor.
WPP este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, cu peste 110.000 de angajati in peste 2.000 de birouri din 106 tari. Printre companiile care fac parte din grupul WPP se numara J. Walter Thompson, Ogily & Mather, Grey si Young & Rubicam.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall