Clientii firmelor de telefonie vor suporta costurile pentru stocarea convorbirilor lor
Data publicarii: 28-01-2009 | IT&CLegea 298/2008 nu e doar abuziva, ci va avea si consecinte directe asupra clientilor firmelor de telefonie mobila, care vor suporta, din propriul buzunar, costurile de implementare a sistemelor de stocare a datelor privind convorbirile, sms-urile si e-mailurile. Investitiile pe care operatorii din domeniul telecomunicatiilor si IT-ului le vor face pentru respectarea Legii 298/2008 privind stocarea datelor din retea sunt masive, ajungand la milioane de euro. Operatorii vor fi obligati sa investeasca masiv in securizarea depozitelor de date, achizitionarea de softuri specializate si in personal, iar aceste costuri se vor regasi in facturile platite de populatie, sustin specialistii contactati de "Gardianul".
Trei milioane de euro. Atat a investit o companie care furnizeaza telefonie mobila si servicii de internet catre romani pentru a pune la punct depozitul de date impus operatorilor prin Legea 298/2008. "Un operator de telefonie mobila mi-a spus ca investitia intr-un «data ware house» l-a costat 3 milioane de euro. De altfel, operatorii sunt obligati sa cheltuiasca sume cuprinse intre cateva sute de mii si cateva milioane de euro, deoarece vorbim de softuri, servere, securizare", a declarat, ieri, Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC).
Este foarte posibil ca toate costurile acestor investitii sa se regaseasca in tarifele platite de utilizatori. Astfel, la factura pentru servicii se adauga si cea de monitorizare, spun specialistii din domeniu.
"Costurile foarte mari vor pune o povara in plus pe companii, mai ales pe cele mici. Chiar daca investitiile sunt deductibile fiscal, costurile tot sunt suportate de operatori. In plus, daca nu ai profit, nu ai ce sa deduci", a mai spus Liviu Nistoran. "Pretul investitiilor va fi absorbit in tarife", considera si Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC).
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut