CSA interzice temporar activitatea Capital & Alliance Broker pentru ca nu a virat bani catre Allianz
Data publicarii: 29-01-2009 | Finante-BanciCSA a hotarat interzicerea temporara a activitatii brokerului de asigurari Capital & Alliance Insurance Broker SRL, deoarece a incasat primele sau unele rate de prima de la asiguratii Allianz-Tiriac si nu a decontat integral sumele incasate, potrivit unui anunt al CSA.
Brokerul de asigurari Capital & Alliance Insurance Broker SRL a incheiat un contract pe o perioada de 12 luni cu Allianz-Tiriac Asigurari SA, cu posibilitatea prelungirii automate daca acesta nu era denuntat de catre una din parti. Contractul prevede si un preaviz de 30 zile inainte de trecerea anului, potrivit datelor publicate in Monitorul Oicial.
In baza contractului, brokerul de asigurare era imputernicit sa intermedieze polite de asigurare in numele si pentru asigurator si, respectiv, sa incaseze primele de asigurare aferente acestor contracte.
Cu ocazia controalelor efectuate s-a constatat ca, desi brokerul de asigurare a incasat primele sau unele dintre ratele de prima de la asiguratii pentru care a intermediat polite de asigurare, acesta nu a decontat, integral, societatii de asigurare aceste sume, potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial.
Brokerul Capital & Alliance are inregistrate prime de asigurare incasate si nevirate societatii de asigurare in valoare de 357.606 lei, care rezulta si din datele inscrise in balanta de verificare a acestuia la data de 30 septembrie 2008, se arata in documentul publicat in Monitorul Oficial.
Pentru solutionare pe cale amiabila, societatea Allianz-Tiriac Asigurari a stabilit mai multe intalniri, insa fara niciun rezultat, potrivit documentului.
Potrivit legii, in perioada interzicerii activitatii, brokerul de asigurare nu trebuie sa desfasoare activitati de negociere si sa incheie noi contracte de asigurare pentru populatie sau firme.
Capital & Alliance poate face plangere la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei CSA.
Brokerul are obligatia, printre altele, sa aduca la cunostinta clientilor sai interzicerea activitatii de asigurare, in cel mult trei zile de la data primirii prezentei decizii, in vederea efectuarii platii ratelor scadente la contractele in curs de derulare direct la asigurator, ramanand direct raspunzator pentru indeplinirea obligatiilor asumate prin contractele in vigoare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut