Circa 21% dintre consumatorii de ciocolata vor consuma mai putin cu 50% in 2009
Data publicarii: 04-02-2009 | AfaceriCirca 21% din consumatorii de ciocolata isi vor reduce consumul cu pana la 50%, in 2009, in timp ce aproximativ 65% din consumatori vor ramane la acelasi consum sau isi vor creste consumul, se arata intr-un studiu realizat, in luna ianuarie, la nivelul intregii tari, de compania Wawel Romania.
Astfel, potrivit datelor furnizate de companie, referitor la consumul de ciocolata, praline, ciocolata neagra si orice fel de produse din ciocolata, aproximativ 21% din respondenti isi vor reduce consumul cu aproximativ 25-50 % din motive independente de criza, in timp ce 65 % din respondenti vor ramane la acelasi consum sau isi vor mari consumul in 2009. Un procent de 7 % dintre consumatori vor cumpara mai putin cantitativ, dar vor alege un brand mai scump, in timp ce doar 4 % se vor muta catre un brand inferior.
Potrivit studiului, femeile sunt mai stabile in tendintele de consum fata de barbati, cele dintai declarand, in proportie de 72,7 %, faptul ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata in 2009, in timp ce numai 47,8 % dintre barbati au declarat acest lucru.
In ceea ce priveste reducerea consumului de ciocolata, femeile au afirmat, in procent de 21,1 %, ca vor scadea acest consum cu 25-50 %, iar barbatii, in procent de 26 %, pentru acelasi procent al consumului. Numai 3 % dintre femei ar prefera un brand mai ieftin, in timp ce, in cazul barbatilor, procentajul este considerabil mai mare, de 13 %. In acelasi timp, doar 3,2 % dintre femei ar cumpara mai putina ciocolata, de calitate superioara.
Referitor la rezultatele in functie de varsta respondentilor: in categoria de varsta 18-24 de ani, respondensii au afirmat, in procent de 71,4 %, ca isi vor pastra regimul de consum al ciocolatei, vor consuma, adica, la fel sau mai mult, iar 28,5 % au declarat ca isi vor reduce consumul cu 50 %.
Pentru categoria 25-34 de ani, 64,2 % dintre respondenti au afirmat ca vor consuma aceeasi cantitate sau isi vor mari consumul. Totdata, 26,1 % isi vor reduce consumul cu 25-50 %. In plus 4,7 % au afirmat ca se vor orienta spre un brand mai ieftin, in timp ce 5 % dintre respondenti vor cumpara mai putina ciocolata, dar de o calitate superioara.
Pentru categoria de varsta 35-54 de ani, 65,5 % au declarat ca nu isi vor modifica regimul de consum al ciocolatei - consumul va ramane la acelasi nivel sau va creste, in timp ce 20,6 % dintre respondenti isi vor reduce consumul cu 25-50 %. Numai 3,4 % dintre acestia se vor orienta spre un brand mai ieftin, in timp ce10,5 % vor cumpara mai putina ciocolata, dar de o calitate superioara.
Ultima categorie de varsta, cea care cuprinde persoanele de peste 55 de ani, este mai stabila. Circa 83,3 % dintre acestia au declarat ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata, iar 16,6 % au declarat ca isi vor reduce consumul cu 25 %.
In ceea ce priveste profesia respondentilor, Wawel Romania a arata ca peste 66 % dintre persoanele cu studii superioare isi vor pastra sau isi vor creste consumul de ciocolata in anul 2009, iar in ceea ce priveste mediul academic, jumatate din respondenti au declarat ca se vor pastra la acelasi nivel de consum sau il vor creste, in timp ce cealalta jumatate a declarat ca vor cumpara mai putina ciocolata, insa de o calitate superioara.
Studiul a fost realizat de catre Wawel Romania pe un esantion reprezantativ la nivelul intregii tari, persoanele chestionate fiind din categoria ESOMAR AB+
Wawel SA este unul din cei mai mari producatori de ciocolata din Polonia, are sediul in Cracovia si este specializat in producerea si vanzarea unei game largi de produse din ciocolata. Aceasta cuprinde gama de dulciuri fara zahar (sugar-free) si alte produse cu retete speciale, cum ar fi cele cu crema din lichior de oua, crema de castane, ciocolata 90% cacao, prune in ciocolata.
In prezent, Wawel are puncte de desfacere in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord, iar in Romania produsele Wawel se gasesc in aproximativ 200 de magazine din Bucuresti si in altele din zece judete din tara. Compania colaboreaza in Romania cu doua companii mari din domeniul import si distributie, respectiv Sitel Group si Rocon Distribution 2000.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut