47% dintre companii aleg servicii specializate de consultanta IT, datorita costurilor mai reduse

Data publicarii: 04-02-2009 | Afaceri

47% dintre companii aleg servicii specializate de consultanta IT, datorita costurilor mai reduse pe care le implica acestea, arata un micro-studiu realizat pentru Computer Trobleshooters pe un grup de 100 de companii din diverse segmente ale economiei, incluzand companii mari, medii si IMM-uri.

Conform studiului, 34% din companiile intervievate vor recurge la serviciile unei firme sau la cele ale unui specialist in momentul in care vor avea probleme cu calculatoarele; dintre acestia, 21% se vor orienta catre o companie, in conditiile in care aceasta ofera o reducere de costuri intre 25 si 50%. Totodata, 36% este procentul celor care au deja o companie care se ocupa de partea de service IT,  in timp ce numai 27% dintre companiile intervievate prefera sa isi rezolve singuri problemele de IT.

In ceea ce priveste segmentarea pe profesii, proprietarii de companii, in procent de 100%, sunt de acord cu angajarea unei firme specializate in vederea administrarii departamentului de IT, daca acest lucru le reduce costurile cu 30%. Directorii generali si vicepresedintii de companie mizeaza in proportie de 50% pe ajutorul propriu in problemele de IT, 33,4% au deja contract cu o companie de  IT, in timp ce aproximativ 16,6% dintre respondenti sunt de acord cu angajarea unei  firme de IT daca aceasta ii ajuta in reducerea costurilor cu aproximativ 30%.

In acelasi timp, 36% dintre managerii generali au deja o companie care se ocupa de partea de IT, in timp ce 28,5% dintre ei prefera sa rezolve prin resurse proprii problemele de IT. Un procent de 21,3% dintre managerii intervievati prefera sa angajeze o firma care sa se ocupe de departamentul IT, daca aceasta poate duce la reducerea costurilor cu 25%  si respectiv 50%.
Alti angajati (specialisti), in proportie de 43,1%, spun ca firma lor are deja o companie de IT ce se ocupa cu administrarea acestui departament, 21,4% spun ca ar prefera sa se ocupe personal de aceasta problema, in timp ce aproximativ 21,3% dintre respondenti sunt de acord cu angajarea unei alte firme daca aceasta contribuie la reducerea costurilor cu aproximativ 25 si 50%.

Referitor la tendintele de comportament al companiilor in functie de marimea lor, 36,3% dintre corporatii prefera sa se ocupe singure de administrarea departamentului de IT. Locul 2 il ocupa, cu un procent de 18,1%, corporatiile care ar alege sa angajeze un specialist sau o firma IT (daca ar reduce costurile cu 25 % si respectiv 50%), 37.5% dintre firmele mari au deja angajata o firma de IT, in timp ce 25% prefera fie sa se ocupe singure de partea de IT, fie sa angajeze un specialist.

Dintre firmele medii, 75% au deja un contract cu un specialist IT, iar 25% sunt de acord sa angajeze o firma de IT daca aceasta ii va ajuta in reducerea costurilor cu aproximativ 25%. Nu in ultimul rand, 48,2% dintre firmele mici au deja o firma ce se ocupa de departamentul de IT, 26% dintre acestea prefera sa se ocupe singure de problemele IT, in timp ce 17,2% angajeaza o firma de IT daca aceasta ii va ajuta in reducerea costurilor.

"Companiile care incercau sa isi rezolve singure problemele IT au inceput din ce in ce mai mult sa apeleze la firme specializate in domeniul suportului IT.  Printre avantajele acestei colaborari se numara experienta pe care o are o firma specializata in acest domeniu, ca rezultat fiind rezolvarea rapida a problemelor, dar si reducerea costurilor. De obicei, o firma prefera sa apeleze la aceste servicii in momentul in care apar probleme in sistemele de calcul, dar cu timpul, crescandu-le increderea in astfel de servicii, prefera sa plateasca o parte mai mica din salariul unui angajat al unui departament IT pentru a incheia un abonament de mentenanta si suport, prevenind astfel eventualele probleme", sustine directorul Computer Troubleshooters Bucuresti, Marius Stanca.

Referindu-se la rezultatele proprii, Computer Troubleshooters preconizeaza o crestere de peste 50 % in ceea ce priveste numarul de clienti. Pe partea de francizati, datorita cererii, compania isi propune sa ajunga la rata de 1 francizat la 2-3 luni  in 2009.

In Romania, Computer Troubleshooters are o cota de piata (pe service IT exclusiv) de peste 10 % si functioneaza in 12 orase. Anul 2008 s-a incheiat cu o crestere de 30 %  a cotei de piata, pentru 2009 Computer Troubleshooters propunandu-si sa ajunga la 15 % -  16 %. "Targetul nostru pe 2009 este sa ajungem la 20 francizati pana la sfarsitul anului, urmarind in mod special orasele cu peste 50,000 de locuitori, cum ar fi Brasov, Satu Mare, Baia Mare, Arad, Iasi, Constanta etc", continua Marius Stanca.

Potrivit acestuia, in Romania, piata serviciilor IT este subdezvoltata. "Acestea detin o pondere de 30-40% din piata, in timp ce in tarile din Europa de Vest, ponderea este inversa - hardware-ul ocupa 30% din piata, in timp ce serviciile software si IT detin pozitia dominanta. In urmatorii 3-5 ani, vom asista la o crestere importanta a segmentului de servicii IT. Cele mai mari rate de crestere pe piata autohtona in 2009 conform Computer Troubleshooters, le vor avea serviciile IT si software, servicii considerate deseori "cu valoare adaugata", concluzioneaza reprezentantul Computer Troubleshooters.

Studiul a fost realizat de Anteea Consulting pentru Computer Troubleshooters Romania pe 100 de companii reprezentative pentru toate domeniile de activitate si are o marja de eroare de sub 3%.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: