Bugetele de marketing vor fi orientate catre PR si online in 2009, din cauza crizei
Data publicarii: 05-02-2009 | AfaceriBugetele de marketing vor fi reorientate in 2009, din cauza crizei, din media catre PR si online, unde se inregistreaza preturi mai scazute, sustin reprezentantii agentiei GMP PR.
Potrivit celor de la GMP, anul 2009 ar putea aduce, in ciuda crizei, o cifra de afaceri mai mare, datorita reorientarii bugetelor clientilor. "Daca ideea este buna, poti avea rezultate spectaculoase platind doar onorariul agentiei, fara alte costuri directe. De asemenea, PR-ul are un rol hotarator in construirea reputatiei, iar in perioada de criza, reputatia este cel mai valoros bun al unei companii", a explicat managing partner-ul agentiei, Ioana Manoiu.
Pe de alta parte, tot pentru 2009, reprezentantii GMP PR anticipeaza o reducere a numarului actiunilor de comunicare, fiind pastrate doar cele cu rezultate rapide, cat mai eficiente. Tot ca previziune este mentionata dezvoltarea competentelor agentiilor de PR de management al crizei si al schimbarii, comunicare online si comunicare interna, consultanta si reputation audit, in detrimentul media relations si al organizarii de evenimente.
"Dupa ani in care bugetele au crescut spectaculos, in care lucrai la zece proiecte in paralel, in 2009 vom munci mai putin, acordand insa o mai mare atentie calitatii. Fiecare ban cheltuit va fi analizat din punct de vedere al randamentului investitiei. In ceea ce priveste serviciile oferite, va avea loc o reorganizare. Daca, pana acum, companiile cautau agentii de PR care sa comunice vestile bune, acum vor avea nevoie sa comunice vesti proaste, ceea ce implica o alta competenta", spun cei de la GMP PR.
Agentia GMP PR a luat nastere la jumatatea lui 2007, cand departamentul de PR al agentiei GMP Advertising s-a desprins ca entitate de sine statatoare, cu doi actionari -Ioana Manoiu si Felix Tataru. In 2008, GMP PR a avut o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut