PwC: La fiecare 100 de euro investiti in angajat, firmele din Romania castiga 9 euro
Data publicarii: 11-02-2009 | HR/CariereCompaniile de pe piata locala obtin 9 euro pentru fiecare 100 de euro platiti unui angajat roman, in timp ce valoarea castigului pe angajat in Europa Centrala si de Est este de 18 euro, potrivit raportului Saratoga Human Capital benchmarking survey, realizat de compania de consultanta PricewaterhouseCoopers.
"Conform studiului din 2008, valoarea mediana a indicatorului investitiei intr-un angajat a fost de 1.09 in Romania, comparativ cu 1.18 in Europa Centrala si de Est. Cu alte cuvinte, la fiecare euro platit unui angajat roman, compania castiga noua centi comparativ cu Europa Centrala si de Est, unde valoarea castigului pe angajat este dubla", spune Horatiu Cocheci, manager la Departamentul de Consultanta Resurse Umane, PricewaterhouseCoopers Romania.
Indicatorul folosit in cadrul studiului Saratoga pentru masurarea productivitatii este Human Capital Return on Investment, care ia in considerare raportul dintre veniturile aduse de un angajat si fiecare unitate monetara investita in recompensarea acestuia. "Desigur ca, in Romania, acelasi 1 euro permite angajarea mai multor oameni, care vor genera, la randul lor, mai mult profit, transformandu-se intr-o sinergie de scala, dar la nivel individual, productivitatea mediana a angajatilor romani este sub cea a vecinilor nostri. Un factor care influenteaza insa cu siguranta nivelul acestui indicator este si nivelul de tehnologizare existent in tarile analizate", explica Cocheci. Potrivit acestuia, nivelul scazut al indicatorilor de productivitate la nivelul Romaniei poate fi astfel explicat prin resursele consumate in pregatirea noilor angajati, in detrimentul activitatilor operationale specifice.
Rata de angajati noi, cu o vechime mai mica de doi ani, in totalul numarului de angajati este mult mai mare pe piata locala fata de cea inregistrata in Europa.
In cazul Romaniei, valoarea in ceea ce priveste angajatii cu o vechime mai mica de doi ani a fost de 35%, iar in tarile vecine, valoarea a fost de 20%.
Potrivit studiului, in Romania, situatia privind numarul de angajati alocati unui manager este comparabila cu aceea din alte tari europene. In 2008, numarul de angajati alocati unui manager a fost de 10 la 1 in Romania.
"Explicatia similitudinii structurilor consta in importarea de catre noi a unor modele de buna practica, prin intermediul companiilor multinationale venite dupa 1990". «Reteta succesului» nu este o rata redusa a numarului de angajati raportat la un manager. Companiile cu crestere negativa in studiul desfasurat de noi la nivel european, anul trecut, au avut o proportie de 1 manager la 8 angajati, in timp ce companiile care au inregistrat cresteri au avut, in medie, 9-11 angajati la un manager", mai spune Cocheci.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut