Capitalul uman al unei companii, vital pentru succesul unei fuziuni sau achizitii

Data publicarii: 12-02-2009 | Afaceri

Activitatile de fuziuni si achizitii desfasurate de o companie raman unele dintre cele mai riscante modalitati de investire a banilor actionarilor, iar in contextul crizei actuale un esec poate avea consecinte dramatice pentru soarta afacerii.

Potrivit unui studiu recent, derulat de Hay Group, firma globala de consultanta, regulile acestor tipuri de tranzactie se schimba continuu si, odata cu ele, si gradul de expunere al actorilor implicati. In urma intervievarii a 560 specialisti internationali in fuziuni si achizitii, a reiesit ca liderii companiilor ar trebui sa dedice mai mult timp analizei nu doar valorilor tangibile, ci si a celor intangibile, precum capitalul uman sau cultura organizatiei.

Conform analizei, companiile care desfasoara strategii de fuziuni si achizitii luand in calcul si suma valorilor intangibile, au o rata de succes de trei ori mai mare decat celelalte, tranzactiile ducand la profituri substantiale pentru actionari.

"Fara indoiala riscurile activitatilor de fuziuni si achizitii sunt mult mai mari in actualul climat economic. Graba de a incheia cat mai repede o tranzactie ce pare profitabila cand este judecata doar dupa valoarea de piata a companiei achizionate, se poate transforma usor in dezastru, fara o analiza a tipului de cultura si a capitalului uman disponibil", spune George McCormick, consultant al Hay Group.

Cercetarea a mai scos in evidenta ca 31% din companiile globale nu sunt interesate de valorile intangibile ale organizatiei pe care vor sa o achizioneze, in timp ce 70% din cele care includ in analiza si aceste aspecte raporteaza ulterior profituri substantiale.

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: