Ernst & Young: Doua treimi din marile companii au initiat programe de reducere a personalului

Data publicarii: 20-02-2009 | HR/Cariere

Circa doua treimi din marile companii din lume au initiat un program de reducere a personalului si mai mult de jumatate au rationalizat cheltuielile cu tehnologia informatiei, se arata intr-un raport al Ernst & Young prezentat la nivel global.

"Peste 80% din repondenti au intreprins deja o analiza privind eficientizarea costurilor, circa doua treimi au initiat un program de reducere a personalului si mai mult de jumatate au rationalizat cheltuielile cu tehnologia informatiei. Companiile din Europa comparativ cu cele din Statele Unite sunt mai dispuse sa ia in calcul reducerea costurilor imobiliare si cu tehnologia informatiei, decat reducerea costurilor directe sau indirecte cu angajatii", se arata in raportul Ernst & Young.

Aproximativ 40% din companiile chestionate au fost de parere ca mediul de afaceri s-a deteriorat simtitor in sectorul lor de activitate, aproape o treime mentionand retragerea companiilor concurente ca efect al crizei si cresterea numarului de falimente. Mai mult de doua treimi din companii au introdus deja prezentarea catre consiliile lor de conducere a unor rapoarte de risc cu o periodicitate din ce in ce mai mare.

50% din companiile chestionate au vandut sau au inchis o parte din operatiuni si 43% analizeaza oferte alternative de finantare pe termen scurt, in timp ce 23% au in vedere optiuni de renegociere a datoriilor, precum si o comunicare proactiva cu creditorii, analistii si agentiile de rating si intentioneaza renegocierea angajamentelor. Mai putin de un sfert din companii au afirmat ca lichiditatile nu reprezinta o problema.

Peste jumatate dintre aceste companii au asistat la scaderea bonitatii clientilor lor (circa 60% in Europa), iar mai mult de jumatate au afirmat ca o parte din principalii clienti inregistreaza dificultati si ca a crescut durata de timp dintre comanda clientului si incasarea banilor.

Companiile si-au adaptat strategiile pentru a fi in concordanta cu acest nou mediu de afaceri, trei sferturi din ele punand un accent mai mare pe clientii cheie si peste 40% creand produse noi. O treime au mentionat ca datorita temerilor legate de clientii existenti si-au largit portofoliul de clienti, in timp ce o treime au afirmat ca au incetat contractele cu clientii considerati ca avand un risc mare.

In privinta furnizorilor, repondentii s-au impartit in doua categorii egale, cu doua strategii diferite. Jumatate din companiile chestionate au restrans numarul furnizorilor pentru a obtine preturi sau termene de plata mai favorabile, in timp ce cealalta jumatate a marit numarul furnizorilor pentru a reduce impactul unui eventual esec al relatiei cu un furnizor principal.

"Acum nu este momentul potrivit ca firmele sa aiba o atitudine conservatoare sau pasiva. Din analiza recesiunilor anterioare reiese faptul ca firmele care vor fi cele mai puternice dupa incheierea crizei vor fi cele care vor identifica cu claritate oportunitati care sa sustina dezvoltarea lor in timpul crizei si care vor lua decizii strategice ce le vor deosebi de firmele concurente.  Perioadele de criza pot oferi ocazia de a introduce schimbari mai repede si cu o eficacitate mai mare decat in perioadele de prosperitate", a precizat market leader al Ernst & Young, Christian Mouillon.

Studiul Ernst & Young s-a realizat asupra unui numar de 350 de companii internationale si arata felul in care acestea isi adapteaza strategiile la recesiunea globala si cum vor evolua prioritatile lor in urmatoarele 12 luni. 

Ernst & Young Europa, Orientul Mijlociu, India si Africa numara mai mult de 65.000 de angajati in 87 de tari si o cifra de afaceri de 11,4 miliarde de dolari. Veniturile la nivel global ale firmei, inregistrate la data de 30 iunie 2008, au fost de 24,5 miliarde de dolari.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: