ANC a aplicat 12 amenzi pentru activitatile de spam electronic in valoare de 61.000 de lei
Data publicarii: 25-02-2009 | DiverseAutoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC) a aplicat de la inceputul acestui an 12 amenzi pentru activitatile de comunicare comerciala electronica nesolicitata, in valoare de 61.000 de lei, alte sase anchete fiind in derulare, a declarat presedintele institutiei, Liviu Nistoran.
Opt societati si patru persoane fizice au fost amendate de la inceputul anului 2009 cu amenzi cumulate in valoare de 61.000 de lei, in urma unor anchete declansate de ANC cu privire la incalcarea legii comertului electronic, potrivit lui Nistoran.
Astfel, sase companii au fost sanctionate pentru netransmiterea informatiilor solicitate de ANC: S.C. Prestige Car Imports S.R.L. cu amenda in valoare de 10.000 lei, S.C. Altfel S.R.L. cu amenda in valoare de 5.000 lei, S.C. ALL Educational S.A cu amenda in valoare de 5.000 lei, S.C. Finit Consult & Management S.R.L. cu amenda de 5.000 lei, S.C. Neoti Impex Com Prod S.R.L. cu 5.000 de lei si S.C. Evolva Telecom S.R.L. cu 5.000 de lei. Patru persoane fizice au fost, de asemenea, amendate cu sume de cate 5.000 de lei pentru netransmiterea informatiilor solicitate.
Potrivit lui Nistoran, pana la finele acestei saptamani, ANC urmeaza sa finalizeze alte sase investigatii, care ar ridica cuantumul amenzilor la circa 100.000 de lei.
Liviu Nistoran a afirmat, marti, in cadrul unei conferinte de presa, ca una dintre prioritatile Autoritatii pentru acest an este combaterea comunicarilor comerciale nesolicitate si a spamului, dupa ce anul trecut a primit peste o mie de plangeri legate de comunicari comerciale nesolicitate si a aplicat 17 amenzi..
"Anul trecut am primit peste 1.000 de reclamatii privind comunicarile comerciale nesolicitate si investigatiile au ajuns sa dureze foarte mult tocmai din lipsa de cooperare din partea celor implicati. De aceea am decis sa aplicam amenzi foarte mari pentru cei care refuza in mod repetat sa furnizeze informatiile de care Autoritatea are nevoie pentru finalizarea investigatiilor", a declarat presedintele ANC.
Pentru investigarea reclamatiilor privind transmiterea de comunicari comerciale nesolicitate este necesar ca petentii sa puna la dispozitia ANC probele care arata ca au primit mesaje spam, iar furnizorii de servicii de acces la internet, sa ofere datele privind identitatea posesorilor acelor IP-uri de pe care au fost trimise mesajele. In cazul in care reclamatul nu poate prezenta o dovada privind acordul destinatarului de a primi comunicari comerciale, acesta risca o amenda de la 1.000 pana la 50.000 de lei
Din Planul de actiuni al ANC pentru 2009 face parte si organizarea unei campanii de informare menita sa scada incidenta comunicarilor comerciale si a spamului, in general, atat prin descurajarea celor care fac spam, cat si prin educarea utilizatorilor de e-mail.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut