Fraude in asigurari facute cu ajutorul service-urilor
Data publicarii: 16-03-2009 | AfaceriInfractiunile din sistem sunt comise de ambele parti, astfel ca si asiguratorii au parte de persoane care incearca sa-i insele. La nivelul lui 2008, daunele platite atat pentru Casco, cat si pentru raspundere civila auto au crescut in medie cu 47%, fata de 2007.
Totodata si nivelul sumelor de despagubiri frauduloase s-a marit. Astfel ca anul trecut 2% din valoarea daunelor pentru depagubiri au reprezentat fraude, in timp ce in 2007 procentul acestora era de 1,5%, arata estimarile companiilor din piata.
Reprezentantii Generali Asigurari au facut primul pas in dezvaluirea unei tentative de frauda venita chiar din partea unui fost reprezentant al autoritatilor publice. "Totul a inceput cu posesorul unui BMW, M. G., fost angajat al auto ritatilor publice, care a venit la noi cu un dosar de daune in care solicita suma de 8.000 de euro. Acesta a venit la dosar cu chitantele de reparatii completate de un anumit service", ne-a declarat Madalin Rosu, seful Serviciului de management al daunelor de la Generali Asigurari. Potrvit pagubitului, un Citroën l-a lovit din spate, proiectandu-i masina intr- un gard, sustinand astfel avarii atat in fata, cat si in spate.
"Potrivit dinamicii evenimentului, incidentul nu prea parea credibil. Dupa ce am trecut la verificari, am descoperit ca service-ul unde fusesera facute reparatiile era chiar al pagubitului", ne-a mai spus reprezentantul Generali Asigurari. Mai mult, la o verificare mai amanuntita s-a descoperit ca daunele frontale ale masinii erau vechi de un an si fusesera despagubite deja de catre Allianz Tiriac Asigurari.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an