Duel franco-austriac pe autostrada Comarnic-Brasov. Indiferent de castigator, taxa va fi de cinci lei

Data publicarii: 19-03-2009 | Economie

Oferta celor doi competitori, austriecii de la Strabag si francezii de la Vinci, este cuprinsa intre 1,3 si 1,5 miliarde de euro. In primii doi ani, taxa de autostrada va fi de 5 lei.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a deschis ofertele primite din partea consortiilor Vinci-Aktor, Strabag-Eurovia si Bilfinger Berger-Porr pentru construirea autostrazii Comarnic-Brasov, prima concesiune a unei autostrazi in Romania. Surse apropiate licitatiei din cadrul Ministerului Transporturilor afirma ca alegerea va fi facuta intre asocierea Strabag-Eurovia, care a cerut 1,3 miliarde de euro, si consortiul franco-elen Vinci-Aktor, ce a propus un pret de 1,5 miliarde de euro. Sunt cele mai mari sanse ca germanii de la Bilfinger Berger-Porr sa iasa din joc deoarece pretul acestora a depasit doua miliarde de euro, iar termenul de executie al acestora a fost de 60 de luni, mai mare decat cel de 48 de luni propus de primii doi competitori.

Faptul ca Strabag are un pret mai mic decat Vinci nu inseamna ca ar avea si o oferta mai buna pentru statul roman.

Aceasta deoarece "Vinci si-a asumat mai multe riscuri decat Strabag", spune sursa indicata. Cat priveste nivelul taxei de autostrada, ambele firme au propus ca aceasta sa fie in primii doi ani de 1,3 euro, adica putin peste 5 lei la cursul de acum, pentru parcurgerea celor 60 de kilometri dintre Comarnic si Brasov. Potrivit unor oficiali ai companiei, o explicatie a pretului putin mai mare cerut de Vinci este faptul ca proiectul propus de aceasta cuprinde mai multe tuneluri decat cel al firmei Strabag. Aceasta solutie este mai scumpa decat cea care presupune viaducte, insa tunelurile nu trebuie curatate de zapada iarna, ceea ce micsoreaza costurile cu intretinerea.

Integral in Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: