Studiu: femeile prefera barbatii cu masini scumpe
Data publicarii: 25-03-2009 | LifestyleUn studiu britanic arata ca femeile sunt atrase de barbatii cu un status social ridicat, in timp ce barbatii se ghideaza exclusiv dupa aparentele fizice. Un studiu al Universitatii din Cardiff (Tara Galilor) reliefeaza un fapt banuit pana acum de toata lumea, insa niciodata dovedit stiintific: femeile prefera un barbat care conduce o masina scumpa in dauna unuia care are o masina de duzina.
Cercetarea a fost condusa de doctorul in psihologie Michael Dunn si s-a bazat pe reactiile pe care le au femeile la vederea barbatilor aflati in acelasi cadru cu o masina de scumpa si cu una normala, observata des pe sosea. Femeile intre 21 si 40 de ani au fost nevoite sa aleaga intre doua fotografii, fara a sti care este rolul cercetarii: intr-una dintre acestea era un barbat care conducea un Bentley Continental, in cealalta acelasi barbat, dar de aceasta data intr-un Ford Fiesta. Majoritatea femeilor au ales fotografia cu barbatul din Bentley, studiul oamenilor de stiinta galezi aratand ca "femeile sunt mult mai interesate de un barbat care conduce o masina scumpa decat de unul care detine un autoturism comun".
Pe de alta parte, aceeasi cercetare a subliniat faptul ca barbatii aleg mai degraba o femeie care arata bine, indiferent de masina cu care aceasta se identifica. In principal, barbatii au ales fotografia in functie de trasaturile fizice ale femeii, si nu in functie de statusul social al acesteia.
"Exista o multime de probe care arata clar faptul ca femeile sunt influentata de status si de bogatie. Nu e un fenomen recent, dar acum a devenit clar si am aratat ca nu vorbim de un lucru pur anecdotic. Femeile prefera barbatii cu un status social ridicat deoarece acestea considera ca barbatul le aduce o viata buna si urmasi sanatosi. Se pare ca stereotipul femeii influentate de statusul unui barbat este adevarat. In plus, din punctul de vedere al evolutiei, are si sens. In schimb, desi numarul femeilor cu slujbe foarte bine platite creste, acest lucru nu are niciun efect asupra nivelului de atractie asupra unui barbat", concluzioneaza Michael Dunn.
In urma studiului publicat in ultimul numar al revistei British Journal of Psychology, cercetatorii au decis sa mearga mai departe cu analiza, sfatuindu-i pe barbatii aflati spre varsta a treia sa isi cumpere masini scumpe pentru a atrage femeile. "Aceste simboluri ale statutului au mari sanse sa elimine inconvenientele legate de inaintarea in varsta", afirma oamenii de stiintagalezi.
Telegraph via Automarket
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private