Preturile din hipermarketuri umflate cu 30% de taxele nejustificate
Data publicarii: 27-03-2009 | AfaceriPreturile din hipermarketuri continua sa fie un subiect de controversa. Producatorii acuza marile lanturi comerciale ca impun taxe nejustificate care nu fac decat sa umfle preturile. Un alt efect al politicilor impuse de hipermarketuri - micile magazine de cartier dau faliment.
Producatorii sustin ca foarte multe taxe aplicate de hipermarketuri sunt total nejustificate. Ele ridica pretul la raft cu pana la 30% peste cel de productie.
Mai intai, cand producatorul vine sa-si vanda marfa intr-un hipermarket, trebuie sa plateasca o taxa de intrare care porneste de la 500 de euro si poate ajunge la 15 mii de euro. Evident, aceasta suma se va reflecta in pretul produsului. Apoi, cumparatorul plateste si pozitionarea produsului pe raft. Cu cat este mai vizibil, cu atat pretul este mai ridicat.
La aceste taxe se mai adauga cea de deschidere de magazin, de reamenajare, de marketing sau de prezenta in revista. Cu alte cuvinte, la un un cos de cumparaturi de 100 de lei, intre 10 si 30 de lei reprezinta de fapt taxele impuse de marile magazine. Cuantumul taxelor este stabilit de catre fiecare magazin, in functie de cheltuieli.
Producatorii au incercat sa elimine aceste taxe printr-un cod de bune practici, care teoretic ar trebui sa duca la o scadere a preturilor. Agreat de producatori si ministerul Agriculturii, Codul ramane deocamdata doar o intentie buna, intrucat nu este pe deplin acceptat de hipermarketuri. Practicile comerciale aplicate de marii retaileri sunt contestate si de micile magazine de cartier, care se vad incet-incet amenintate cu disparitia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an