CNA schimba legea: Adio sex si violenta la TV inainte de ora 23:00!
Data publicarii: 02-04-2009 | MediaConsiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, joi, somarea publica a postului National TV pentru prezentarea unor scene de violenta in emisiunea de tip reality show "Consilier de urgenta" si a decis modificarea legislatiei audiovizuale privind acest gen de programe. Emisiunea "Consilier de urgenta", difuzata de postul National TV, incepand cu ora 22.00, este incadrata ca reality show, interzisa copiilor sub 15 ani si precedata si de specificarea "Aceasta emisiune se bazeaza pe interpretarea critica a unor fapte reale". In cadrul acestei emisiuni sunt prezentate cazuri de relatii conflictuale in familii sarace, pe care psihologul Niculina Nusa Bugeac incearca sa le rezolve prin imbunatatirea comunicarii.
In editiile din 5 si 12 martie, emisiunea a cuprins scene de violenta intensa, in care sotul isi loveste partenera sau alearga dupa ea cu o drujba. Narcisa Iorga a remarcat realismul cu care este prezentata violenta fizica impotriva femeii, spunand ca vor fi tot mai multe cazuri de acest gen in emisiunile reality show, care sunt precedate de specificarea ca cele difuzate sunt fictive.
Fictiunea, un "paravan pentru a incalca protectia minorilor"
Presedintele Consiliului, Rasvan Popescu, a spus ca CNA poate stabili ca toate emisiunile in care sunt utilizate mijlocele reality show-ului si care prezinta un grad ridicat de violenta sa fie difuzate numai dupa ora 22.00, sau chiar ora 23.00. El a propus o modificare a Codului pentru "a iesi de sub posibilitatea de a folosi fictiunea ca paravan pentru a incalca protectia minorilor". Astfel radiodifuzorii nu vor mai putea invoca ideea de fictiune pentru a prezenta violenta fizica si de limbaj si faptul ca astfel de scene de violenta se regasesc si in filme care pot fi difuzate de la ora 20.00, a remarcat presedintele CNA.
De asemenea, Rasvan Popescu a adus in discutie, pentru cazul emisiunii "Consilier de urgenta", Articolul 21 aliniatul (3), litera d), din Codul de reglementare a continutului audiovizual, care prevede ca emisiunile de tip reality-show pe teme sexuale, cu conotatii sexuale sau cu un grad mare de violenta fizica ori psihica sa fie difuzate dupa ora 23.00. Ioan Onisei a propus amendarea postului cu 2.500 de lei si obligatia acestuia de a intra in legalitate si de a difuza emisiunea dupa ora 23.00, in acord cu prevederile Articolului 21 din Cod. Propunerea sa a fost votata de Rasvan Popescu, Constantin Dutu, Mihai Malaimare, Christian Mititelu si de el insusi. Gelu Trandafir a propus trimiterea unei scrisoare de avertizare, propunere votata de el insusi, Attila Szasz, Dan Grigore si Cristina Trepcea.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut