Mercedes-Benz: Modificarile din noul cod fiscal vor favoriza piata neagra de service auto

Data publicarii: 08-04-2009 | Afaceri

Mercedes-Benz Romania considera ca modificarile aduse Ordonantei de Urgenta a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal vor conduce la cresterea pietei negre de service auto si vor avea un impact social negativ, potrivit unui comunicat al companiei.

Nedeductibilitatea TVA-ului la achizitiile de autoturisme, deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul in limita a 30% din cheltuieli si nedeductibilitatea integrala a cheltuielilor cu intretinerea masinilor de companie reprezinta masuri care, in opinia Mercedes-Benz Romania, pot genera efecte nedorite, pe termen lung, atat pentru jucatorii de pe piata auto din Romania, cat si pentru incasarile la buget din taxe si impozite. De asemenea, probabila scadere a activitatii de service si intretinere a autovehiculelor va avea cu siguranta un impact social negativ, prin cresterea numarului de persoane fara un loc de munca.

''Prevederile capitolului II din legea nr. 571/2003 privind masurile in domeniul politicii fiscale vor afecta in mod negativ toate activitatile sectorului auto din Romania. In aceeasi masura vor fi afectati si angajatii producatorilor si importatorilor de autovehicule, care lucreaza in Centrele Autorizate de Service. Mai mult, masurile Executivului pot conduce, pe termen mediu si lung, la o dezvoltare fara precedent a unitatilor de service neautorizate, in conditiile in care statul roman are ca prioritate evitarea evaziunii fiscale si sustinerea afacerile corecte, platitoare de taxe si impozite'', se arata in comunicat.

Importatorul pe piata autohtona a marcilor Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep si Dodge considera ca masurile propuse de Executiv au un grad ridicat de risc, in conditiile in care mediul economic este deja supus unor presiuni foarte mari si solicita un demers coerent de sprijinire a industriei auto din Romania, bazat pe masuri legislative capabile sa ofere un cadru potrivit dezvoltarii sectorului auto.

"Credem ca Guvernul Romaniei ar avea numai de castigat dintr-o consultare cu un grup de experti din industria auto, reprezentanti ai companiilor care opereaza in aceasta piata. Cu totii, guvernanti si companii, ne dorim o economie sanatoasa si un buget de stat solid. Suntem insa convinsi ca putem gasi solutii care sa nu presupuna atat de multe riscuri precum aceasta forma a Ordonantei de Urgenta a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal," a declarat Michael Grewe, CEO si Presedinte al Mercedes-Benz Romania.

De asemenea, directorul general al Porsche Romania, Brent Valmar, a declarat, luni, ca deductibilitatea a doar 30% din cheltuieli va favoriza achizitionarea de masini second-hand, precum si reparatiile in unitati de service neautorizate.

"Porsche Romania se declara impotriva prevederilor capitolului II din Legea nr. 571/2003 privind masurile in domeniul politicii fiscale. Oficialii Volkswagen considera deductibilitatea a doar 30% din cheltuieli o masura total aberanta, care va favoriza achizitonarea de masini second-hand, precum si reparatiile in unitatile de service neautorizate", a comunicat compania.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, organizatie care grupeaza in randul membrilor sai producatorii si distribuitorii de autovehicule din Romania, a comunicat, marti, ca, prin acest proiect, Ministerul Finantelor Publice propune de fapt un blocaj pe piata auto si in sectoarele care depind in mare masura de acesta: mentenanta si service. In plus, vor fi puternic afectate si alte sectoare, precum cel de leasing sau al comertului cu carburanti.

Drept urmare, APIA solicita, in baza mandatului primit de la producatorii si importatorii de automobile din Romania, eliminarea acestor prevederi din proiectul de modificare a Codului Fiscal.

''Aceste modificari, in cazul in care vor ajunge sa fie aprobate, vor produce un dezastru in sectorul auto din Romania, sector auto in care s-au facut investitii majore in ultimii 15 ani, s-au construit retele de distributie si service si in care sunt angajati zeci de mii de specialisti, in pregatirea carora, de asemena, s-au investit alte sume de bani. Practic, sectorul auto, unul din principalele motoare economice pe plan mondial si care se bucura de atentia si sprijinul tuturor guvernelor din tarile care au aceasta industrie, nu va mai exista in Romania dupa modificarea Codului Fiscal, conform propunerii actuale'', se arata in comunicatul APIA.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: