Carrefour Romania a avut in trimestrul I cea mai mare crestere a vanzarilor din Europa, de 6,9%
Data publicarii: 16-04-2009 | AfaceriCel mai mare retailer din Europa si al doilea din lume, Carrefour, a anuntat joi vanzari de 250 milioane euro pe piata romaneasca pentru primul trimestru, mai mari cu 6,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la cursul de schimb curent, avansul fiind cel mai mare la nivel de grup in Europa.
Astfel, potrivit rezutatelor financiare publicate joi, vanzarile Carrefour din Romania au crescut in primul trimestru cu 6,9% la curs de schimb curent si cu 23,5% la curs de schimb constant, de la 234 milioane euro in primul trimestru din 2008.
In primul trimestru al acestui an, rezultatele de pe piata romaneasca au fost, insa, puternic influentate de deprecierea leului, de la 3,7276 lei/euro la finalul lui martie 2008 pana la 4,2348 lei/euro in 31 martie 2009.
La acelasi numar de magazine, vanzarile Carrefour de pe piata romaneasca au scazut, insa, cu 5,1%. Reteaua grupului in Romania s-a extins cu 28,6% intre martie 2008 si martie 2009.
Anul trecut, Carrefour Romania a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor anuale la nivel mondial in cadrul grupului, de 51,8% la un curs de schimb constant, la 1,19 miliarde euro. La cursul de schimb curent, vanzarile grupului pe piata romaneasca au urcat cu 37,4% in 2008.
La nivel de grup, Carrefour a afisat in primul trimestru prima scadere trimestriala a vanzarilor din ultimii sase ani, pe fondul scaderii cererii din partea consumatorilor.
Grupul a inregistrat scaderi ale vanzarilor pe toate pietele europene, cu exceptia Romaniei si Portugalia. Pe piata portugheza, vanzarile Carrefour au crescut in primul trimestru cu 4,3%, usor sub avansul inregistrat in Romania.
Grupul, care are 495.000 de angajati in peste 15.000 de magazine din 33 de tari, a anuntat joi ca in primele trei luni din 2009 a inregistrat vanzari de 22,7 miliarde euro, in scadere cu 2,8% fata de aceeasi perioada din 2008, la curs de schimb curent - si cu 1,4%, la curs de schimb constant.
Vanzarile din Romania au reprezentat in primul trimestru 1,1% din vanzarile totale ale Carrefour.
In Franta, principala piata pe care opereaza, vanzarile Carrefour au scazut cu 5,1% in primul trimestru, la 9,59 miliarde euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut