Pana la 60% dintre apeluri au fost respinse, in perioada imediat urmatoate cutremurului

Data publicarii: 29-04-2009 | IT&C

ANCOM a constatat, in urma controlului efectuat, ca nu s-au produs intreruperi ale functionarii retelelor de telefonie dupa cutremurul de sambata, dar congestiile semnificative de trafic au dus al respingerea a 60% dintre apelurile initiate, a anuntat ANCOM.

"Din datele analizate de Autoritate reiese ca primii trei operatori de telefonie din Romania, respectiv Orange, Vodafone si Cosmote au inregistrat un numar mediu dublu de convorbiri efectuate in interval de o ora dupa producerea cutremurului fata de intervalul de o ora anterior si un numar de intentii de efectuare de apeluri de 3 pana la de 10 ori mai mare in aceleasi perioade. In cazul retelelor de telefonie fixa nu s-au inregistrat congestii de trafic, cu exceptia centralelor de tranzit ale Romtelecom din Bucuresti, Bacau si Galati unde depasirea medie a capacitatii centralelor a fost intre 10% si 16%. Romtelecom a inregistrat un numar triplu de convorbiri efectuate cu succes in interval de o ora dupa producerea cutremurului fata de intervalul de o ora anterior, iar UPC si Telemobil au inregistrat un numar mediu dublu de convorbiri efectuate", se arata in comunicatul Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Potrivit sursei citate, zonele din Romania unde s-au inregistrat cele mai multe incercari de efectuare de apeluri au fost Bucuresti, centrul Munteniei, Dobrogea si Moldova. Acestea au fost zonele in care seismul s-a resimtit cel mai puternic.

"Unele convorbiri aflate in desfasurare la momentul declansarii cutremurului s-au intrerupt. Acest lucru a fost cauzat de faptul ca, in timpul cutremurului, unele legaturi radio s-au intrerupt din cauza balansului echipamentelor, dar au revenit la normal dupa seism. Majoritatea dificultatilor intampinate de utilizatorii care incercau sa dea telefon s-au produs in prima ora dupa cutremur si au fost cauzate de congestiile masive inregistrate in cazul telefoniei mobile", a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

In privinta numarului de urgenta 112, apelurile transmise catre operatorul numarului 112 au crescut cu 50% in intervalul de o ora dupa producerea cutremurului fata de intervalul de o ora anterior.

"Operatorii au obligatia de a finaliza cu prioritate apelurile catre 112 ale utilizatorilor proprii si sustin ca, in masura posibilitatilor tehnice, au respectat aceasta obligatie. Confirmarea acestor afirmatii necesita o serie de teste si investigatii suplimentare, pe care ANCOM le va derula in perioada urmatoare", se mai arata in comunicatul ANCOM.

De asemenea, institutia recomanda crearea unor planuri de asigurare a continuitatii serviciilor la fiecare operator si integrarea lor la nivel national prin Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, desfasurarea unor exercitii periodice, o data la doi ani, care sa testeze viabilitatea acestor planuri, dar si dezvoltarea unor programe de educare a populatiei privind comportamentul in situatii de urgenta.

Dan Nica, ministru al Administratiei si Internelor, i-a cerut presedintelui ANCOM sa dispuna un control pentru a fi identificate cauzele ce au condus la disfunctiunile din retelele de telefonie, dupa cutremurul de sambata.

Ministrul i-a cerut presedintelui ANCOM  sa dispuna un control pentru a fi identificate cauzele care au condus la disfunctiunile din retelele de telefonie dupa cutremurul inregistrat aseara, 25 aprilie anul curent, in conditiile in care acesta  nu a avut o intensitate deosebita.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: