Veniturile Orange Romania au scazut cu 14,1% in primele trei luni ale acestui an
Data publicarii: 29-04-2009 | AfaceriVeniturile celui mai mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, Orange Romania, au scazut, in primele trei luni ale acestui an cu 14,1%, la 264 milioane euro, de la 307 milioane euro in primul trimestru din 2008, a anuntat, miercuri, compania.
Aceasta variatie reflecta evolutia negativa de 15,3% a cursului valutar, impactul reglementarii tarifelor, efectele combinate ale scaderii preturilor cu amanuntul si ajustarii consumului pe anumite segmente, se arata in comunicatul Orange Romania.
Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 114 euro.
In primul trimestru al anului 2009, numarul de clienti Orange a inregistrat o crestere de 1,1% comparativ cu perioada similara a anului precedent, la 10.118.000 clienti.
La incetinirea ritmului de crestere al numarului de clienti in aceasta perioada a contribuit si rata ridicata de penetrare SIM din Romania, care a depasit 100%. Orange are in plan continuarea investiilor in calitatea serviciilor si in lansarea unor noi oferte si servicii. Compania informeaza ca anul acesta un obiectiv prioritar il reprezinta dezvoltarea serviciilor de internet mobil broadband, care continua sa creasca in conformitate cu strategia de date mobile a Orange Romania. Astfel, in primul trimestru al anului 2009 Orange avea 1.889.000 de clienti broadband, o majorare cu 81% fata de primul trimestru al anului anterior.
"Desi primele semne ale crizei economice au inceput sa se resimta din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternica in primul trimestru, asa cum s-a intamplat si in alte industrii si servicii. Am inceput si vom continua sa ne adaptam operatiunile si ofertele la acest mediu plin de provocari, vom investi in mentinerea calitatii serviciilor oferite clientilor nostri si vom continua sa ne dezvoltam si in conditii economice mai dificile", a declarat CEO interimar Orange Romania, Thierry Millet.
In primul trimestru al anului 2009, numarul de clienti ai grupului France Telecom a crescut cu 6,3%, pana la 183,5 milioane de utilizatori. In ciuda deteriorarii contextului economic s-a inregistrat o crestere a veniturilor de 0,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Obiectivul stabilit pentru fluxul de numerar generat de activitatile operationale si investitii pentru anul 2009 ramane la nivelul de 8 miliarde de euro, acelasi cu cel al anului 2008, iar la nivelul Grupului s-au initiat planuri de actiune pentru a adapta ofertele si structura de costuri la schimbarile ce au loc in mediul economic.
Orange Romania este parte a grupului France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicatii din lume, cu peste 182 de milioane de clienti pe cinci continente. Reteaua de magazine a operatorului telefonic numara in prezent 102 unitati in toata tara.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut