Cartea de telefon pentru mobil va contine si utilizatorii de cartele preplatite
Data publicarii: 04-05-2009 | IT&CConform unei decizii de la inceputul anului, a Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), toate persoanele care detin telefon mobil vor putea face parte, cu acordul lor scris, dintr-o baza de date online, care va putea fi accesata de toata lumea si dintr-una de tipul serviciului 931 al Romtelecom, unde numerele de mobil vor fi putea fi aflate pe telefon. Proiectul seamnana cu un fel de carte de telefoane, dar in care vor aparea numerele de telefon mobil ale abonatilor diverselor retele de telefonie mobila si care vor fi insotite de datele de identificare ale acestora. ANCOM a primit cinci oferte in cadrul celor doua proceduri de licitatie, lansate in luna martie si va desemna castigatorii pana la 30 mai, pentru ca serviciile sa poata fi disponibile de la 31 octombrie 2009, conform unui comunicat al ANCOM.
Directivele europene si Legea nr.304/2003 pentru serviciul universal si drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de comunicatii electronice, prevad obligatia de a pune la dispozitia utilizatorilor cel putin un registru al abonatilor, in forma tiparita, electronica sau in ambele forme.
Companiile de telefonie au demarat deja campania pentru a obtine acordul abonatilor proprii de a figura in cartea universala de telefon. Toti abonatii vor avea insa posibilitatea de a decide daca doresc sau nu ca datele lor de contact sa fie publice.
Comunicatul arata ca Autoritatea pentru Comunicatii a primit pana acum doua oferte pentru desemnarea furnizorului de serviciu universal care va pune la dispozitia utilizatorilor un serviciu de informatii privind abonatii, din partea companiilor Infoclick si Mediasat. Acesta este de tipul serviciului 931 al Romtelecom, dar unde vor putea fi aflate toate numele de telefon ale unui abonat, atat cele de mobil, cat si cele de fix.
ANCOM a primit si trei oferte pentru desemnarea furnizorului de serviciu universal care va pune la dispozitia utilizatorilor un registru on-line al abonatilor, din partea companiilor Infoclick, Mediasat si Borg Design.
Serviciul de informatii privind abonatii si punerea la dispozitie a registrelor abonatilor sunt servicii incluse in sfera serviciului universal, iar furnizarea acestor servicii are ca scop sa asigure fiecarui utilizator informatii privind abonatii furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului.
Registrul va contine si utilizatorii de cartele preplatite
In perioada urmatoare, o comisie a ANCOM va analiza ofertele depuse si va desemna castigatorii pana la data de 30 mai 2009, astfel incat serviciile sa poata fi disponibile de la 31 octombrie 2009.
Companiile care vor fi desemnate furnizori de serviciu universal vor avea obligatia de a realiza si administra baze de date complete, care sa includa numerele de telefon si de fax si anumite date de identificare ale tuturor abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului din Romania, inclusiv utilizatorii de cartele preplatite.
Pentru desemnarea furnizorului care va oferi un registru al abonatilor, ANCOM va analiza criterii precum suma care va fi suportata de catre solicitant din totalul costurilor determinate de obtinerea de la operatori a tuturor informatiilor necesare realizarii si actualizarii bazei de date sau experienta anterioara in punerea la dispozitia utilizatorilor finali a registrelor abonatilor. De asemenea, printre criterii se numara si furnizarea unui registru al abonatilor in forma tiparita, numarul de accesari simultane posibile pentru registrul abonatilor disponibil on line, furnizarea unui registru al abonatilor privind abonatii unor furnizori de servicii de telefonie din alte state, furnizarea unui registru al abonatilor in alta limba decat limba romana, dar si furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii prin SMS si abonatii vocal.
Evaluarea ofertelor pentru serviciul de informatii privind abonatii se va efectua, de asemenea, pe baza unor criterii, precum suma care va fi suportata de catre solicitant din costurile determinate de obtinerea de la operatori a informatiilor necesare in vederea realizarii si actualizarii bazei de date complete, tariful pentru serviciul de interconectare in vederea terminarii apelurilor pentru accesul la serviciul de informatii privind abonatii sau experienta anterioara in punerea la dispozitia utilizatorilor finali a serviciilor de informatii privind abonatii. Autoritatea va evalua si conectarea directa la un numar comunicat, furnizarea de informatii in alta limba decat limba romana, comunicarea a trei sau mai multe numere pe apel si furnizarea serviciului de informatii prin SMS, dar si furnizarea unui registru al abonatilor in forma electronica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut