77% dintre romani vor sa fie bine tratati de personalul magazinului cand fac cumparaturi

Data publicarii: Astazi, 05-05-2009 | Diverse

Majoritatea romanilor din mediul urban (77%) considera ca cel mai important lucru atunci cand merg la cumparaturi este sa fie bine tratati de catre personalul magazinului, releva in studiul "Shopping Monitor" al companiei de cercetare a pietei, GfK Romania.

Studiul arata ca alte criterii importante pentru romani sunt cele legate de eficienta actului de cumparare. Astfel, acestia isi planifica dinainte ce isi doresc sa cumpere (67%) si sunt orientati sa achizitioneze toate lucrurile de care au nevoie dintr-un singur magazin (63%). La polul opus se afla criteriile sociale si emotionale asociate cu actul de cumparare, cum ar fi socializarea cu alti cumparatori (20%), cumpararea unor produse pentru propriul rasfat (19%) sau mersul la cumparaturi doar pentru a fi in pas cu moda (12%).

Segmentarea respondentilor in functie de motivatiile cumpararii releva faptul ca 21% dintre romanii din zona urbana sunt orientati in special catre pret, cautand mereu reduceri, chilipiruri sau promotii. Atunci cand aleg un magazin, acesti cumparatori nu sunt interesati prea mult de facilitatile pe care le ofera acesta sau de varietatea gamei de produse, dar isi doresc totusi sa cumpere produse de calitate si proaspete. Ei sunt mai inclinati sa cumpere in functie de promotiile existente in cataloagele retailerilor si nu obisnuiesc sa faca cumparaturi mari. In general, acesti cumparatori sunt femei, cu varsta peste 55 de ani si cu educatie medie.

Doar un sfert dintre romani declara ca se decid direct in magazin asupra produselor pe care le cumpara. Cei mai multi (75%) fie au o lista de cumparaturi  pe care o respecta in totalitate, fie stiu ce vor sa cumpere, dar totusi achizitioneaza si alte produse in afara de cele planificate.

Gradul de penetrare al pliantelor promotionale in mediul urban este de 82%, restul de 18% dintre persoanele din mediul urban declarand ca nu primesc astfel de materiale publicitare in cutia postala. 44% dintre persoanele intervievate in mediul urban au declarat ca citesc pliantele promotionale si fac cumparaturi  in functie de acestea, in timp ce 33% spun ca doar le citesc insa fara a cumpara in functie de acestea. Cataloagele promotionale au un impact mai ridicat asupra femeilor si asupra persoanelor in varsta.

"Constatam ca romanii sunt destul de orientati catre eficienta actului de cumparare. Nu numai ca obisnuiesc sa le planifice si sa se documenteze inainte, dar isi doresc sa nu dedice prea mult timp acestei activitati, preferand cumparaturile dintr-un singur magazin", spune Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.

Shopping Monitor este un studiu sindicalizat realizat de GfK care permite o intelegere complexa a comportamentului de cumparare si a preferintelor consumatorilor in functie de tipurile de canale de cumparare preferate, retailerii preferati si atitudinea pe care o au fata de cumparaturi in general. Acest studiu ajuta la identificarea punctelor tari si a punctelor slabe ale retailerilor din perspectiva cumparatorilor. Raportul include si o segmentare a cumparatorilor in functie de motivatiile relevante de cumparare. Datele au fost culese in noiembrie 2008 prin metoda CATI, iar esantionul de 1000 de respondenti este reprezentativ pentru persoanele peste 15 ani din mediul urban. Acest studiu se desfasoara de 10 ani in 12 tari din Europa Centrala si de Est (Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia - Moscova si St. Petersburg, Serbia, Slovacia, Slovenia si Ucraina).

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: