BMW a inregistrat pierderi de 152 milioane euro in primul trimestru
Data publicarii: 06-05-2009 | InternationalBMW, cel mai mare constructor de autoturisme de lux, a afisat cea de-a doua pierdere trimestriala consecutiva, in contextul in care recesiunea mondiala a diminuat cererea de autoturisme sportive si de tip sedan, relateaza Bloomberg.
Pierderea neta din primul trimestru a fost de 152 milioane euro, echivalent cu 23 centi/actiune, comparativ cu un profit de 487 milioane euro, sau 74 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat miercuri compania. Deficitul a fost mai mic decat estimau in medie analistii, acestia mizand pe o pierdere de 268 milioane euro.
In ultimele trei luni din 2008, BMW a inregistrat pierderi de 963 milioane euro, primele din 2001. Compania reduce cheltuielile si elimina locuri de munca, in contextul in care recesiunea mondiala a dus industria auto in cea mai grava criza din ultimele decenii. Vanzarile BMW din Statele Unite, principala piata, au scazut cu 34% in aprilie, cel de-al 18-lea declin lunar consecutiv.
Constructorul, ce produce si modelele Mini si Rolls-Royce, a redus productia cu 78.000 vehicule in acest an, dupa ce a redus programul de lucru pentru 26.000 muncitori de la fabricile germane din Regensburg si Dingolfing. Circa 8.000 angajati au revenit in aceasta luna la program normal in cadrul uzinei din Regensburg, unde BMW asambleaza autoturismele sedan seria 3 si modelul Z4 Roadster.
Compania a inceput sa colaboreze cu divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler pentru achizitionarea de piese si a anuntat ca sunt posibile si alte proiecte comune majore, pentru a reduce costurile.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an