Cupoanele KFC cu masa gratuita au golit in cateva ore depozitele restaurantelor
Data publicarii: 11-05-2009 | DiverseNiciodata sa nu subestimezi forta de atractie a unei mese gratuite, este lectia pe care au invat-o managerii americaii ai KFC dupa ce restaurantele lor au fost luate cu asalt de miile de clienti atrasi de promisiunea unei mese fara plata.
La sfarsitul saptamanii trecute, KFC impreuna cu Oprah Winfrey, una dintre cele mai cunoscute realizatoare de emisiuni din SUA, au lansat o oferta irezistibila: o masa gratuita obtinuta prin printarea unui cupon disponibil pe site-ul prezentatoarei.
Clientii au aflat repede vestea, iar a doua zi s-au indreptat spre cele mai apropiate restaurante KFC unde au format cozi comparabile doar cu cele din Black Friday, ziua in care magazinele americane fac reduceri de pret consistente.
"In actualul context economic, orice este gratuit este valoros. La acest lucru trebuie adaugata si puterea uriasa exercitata asupra publicului de Oprah. Prin combinarea celor doi factori ajungem la crearea furtunii perfecte asa cum s-a vazut zilele trecute in restaurantele KFC", spune Charlotte Beal, consultant al unor companii din industria alimentatiei.
Avalansa de clienti a luat prin surprindere lantul de magazine al KFC. Majoritatea au ramas repede fara provizii si au fost nevoite sa suspende oferta, fapt ce a provocat nemultumirea posesorilor de cupoane. In cele din urma o campanie gandita sa atraga noi clienti si sa imbunatateasca imaginea companiei, s-a transformat intr-un exemplu tipic de anti-reclama.
"Daca faci o promisiune si nu o respecti iti pierzi credibilitatea, lucrul cel mai de pret al unei afaceri. Iti afectezi imaginea de brand si pozitia pe piata", spune Alan C. Marcus, expert in branding.
Clientii americani au printat 10,5 milioane cupoane dintre care au fost onorate doar 4 milioane. "Dorim sa cerem scuze clientilor pentru inconvenientele create. Cozile au depasit incinta restaurantelor extinzandu-se in jurul cladirii, astfel incat nu am putut prelua toate comenzile in aceeasi zi", se arata in comunicatul KFC.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut