Creditele noi acordate de BCR pe segmentul de retail au scazut cu 60% in primul trimestru

Data publicarii: 12-05-2009 | Finante-Banci

Volumul creditelor noi acordate de BCR pe segmentul de retail a scazut cu 60% in primul trimestru al acestui an comparativ cu perioada similara din 2008, dar structura portofoliului s-a imbunatatit, prin cresterea ponderii imprumuturilor garantate, a declarat luni responsabilul de retail al bancii.

"In conditiile schimbarilor bruste din piata, precum noile reglementari impuse de BNR pentru creditare la finalul anului trecut, ca banca poti genera noi credite, insa volumul rambursarilor poate fi peste noile imprumuturi acordate. Astfel, in primul trimestru al acestui an, volumul imprumuturilor nou-acordate de BCR a fost cu 60% sub nivelul din primele trei luni ale lui 2008", a spus vicepresedintele responsabil pentru divizia de retail a bancii, Martin Skopek.

"Pe de alta parte, putem spune ca au fost si consecinte pozitive, in conditiile in care strategia noastra pe retail era oricum de a favoriza imprumuturile garantate in detrimentul creditelor de consum", a adaugat el.

Skopek a precizat, insa, ca in ciuda scaderii semnificative din primele trei luni, banca incepe sa recupereze decalajul comparativ cu anul trecut si se asteapta la o evolutie mai buna in urmatoarele luni.

"Nivelul din primul trimestru este comparabil cu volumul de credite noi pe care l-am dat la inceputul lui 2006, cu precizarea ca acum structura este diferita. Atunci, creditele negarantate aveau o pondere mai mare, deci si riscul era mai ridicat", a mai spus vicepresedintele BCR.

Pe partea de economisire, Skopek a precizat ca bancile ar trebui sa gaseasca in perioada urmatoare si alte solutii pentru clienti in afara depozitelor clasice, cum ar fi investitiile prin intermediul diviziilor de administrare de active (asset management)

"Pentru noi s-a dovedit potrivit sa le explicam clientilor ca e bine sa ai rezerve si un plan de economisire pentru perioada urmatoare. Din acest punct de vedere, este important ca bancile sa-si diversifice oferta si, in afara depozitelor clasice, sa puna la dispozitie si alte tipuri de produse de economisire, cum ar fi asigurarile de viata", a spus Skopek.

El a mentionat ca divizia de administrare de active a bancii, BCR Asset Management, a reusit in 2008 sa-si majoreze cota de piata de la 16% la 44%.
 
BCR vrea sa restructureze circa 20.000 de credite de retail
 
BCR are in vedere restructurarea a aproximativ 5.000 de credite ipotecare sau de nevoi personale garantate cu ipoteca si a 15.000 de imprumuturi de consum, fara garantii, a declarat luni vicepresedintele responsabil pentru divizia de retail a bancii, Martin Skopek.

El a aratat ca Banca Comerciala Romana (BCR) are in total aproximativ un milion de angajamente de tip credit pe segmentul de retail, inclusiv carduri de credit sau descoperit de cont.

"Trebuie sa precizez ca aceste cifre nu reprezinta o lista permanenta. Ele se pot schimba de la o zi la alta, in functie de momentul la care clientii isi platesc ratele", a spus Skopek.

El  nu a precizat care este volumul acestor imprumuturi care sunt propuse pentru restructurare, dar a mentionat ca valoarea medie a unui credit ipotecar la BCR este de aproximativ 40.000 euro.

"Pe de alta parte, pe segmentul de credite de consum este vorba de un volum total mai mic, dar de un numar mai mare de cazuri. Trebuie sa tinem cont si de faptul ca intre 65% si 68% dintre ratele rambursate pentru creditele de consum se fac cu bani gheata si de multe ori oamenii pur si simplu nu ajung sa-si plateasca rata", a precizat Skopek.

"De altfel, noi incercam sa ne convingem clientii ca este util sa aiba un cont curent la noi, din care sa plateasca ratele, inclusiv prin optiuni de tip direct debit, pentru a nu mai avea grija datoriilor scadente in fiecare luna", a mai spus el.

NewsIn