CE cere ca proiectarea sau exploatarea cipurilor inteligente sa respecte dreptul la viata privata
Data publicarii: 13-05-2009 | InternationalComisia Europeana a adoptat marti recomandari pentru ca persoanele implicate in proiectarea sau exploatarea de tehnologii bazate pe cipuri inteligente sa respecte dreptul la viata privata si la protectia datelor cu caracter personal, iar statele membre vor informa in doi ani despre masurile luate.
In plus, in termen de trei ani, CE va prezenta un raport cu privire la implementarea recomandarii si o analiza a impactului acesteia asupra companiilor, autoritatilor publice si cetatenilor.
In prezent, exista peste sase miliarde de cipuri inteligente, dispozitive microelectronice care pot fi integrate intr-o multime de obiecte de uz cotidian, de la frigidere la cartelele de autobuz.
"Cipurile inteligente, o tehnologie promitatoare pentru viitor, ne pot usura viata in multe feluri. Vorbim de obiecte banale care devin deodata inteligente, conectandu-se la o retea si facand schimb de informatii. Ganditi-va la frigidere inteligente care va anunta ca laptele este expirat sau la ambalaje inteligente pentru alimente, care ii avertizeaza pe parinti cu privire la posibile alergii", a declarat comisarul european pentru societatea informationala si media, Viviane Reding.
Reding a adaugat ca utilizarea de mici cipuri inteligente pentru a permite comunicarea intre obiecte prezinta un clar potential economic, iar consumatorii europeni trebuie sa aiba incredere ca, daca vine vorba de datele lor personale, viata lor privata va ramane la adapost chiar si intr-un mediu tehnologic in schimbare.
Companiile sau autoritatile publice care utilizeaza cipuri inteligente vor trebui sa dea consumatorilor informatii simple si clare, din care ei sa inteleaga daca datele lor cu caracter personal vor fi utilizate, ce tip de date se colecteaza (cum ar fi numele, adresa, data nasterii) si in ce scop sunt colectate acestea. De asemenea, acestea ar trebui sa eticheteze in mod clar dispozitivele care "citesc" informatiile stocate in cipurile inteligente, pentru ca acestea sa poata fi identificate, si sa puna la dispozitie un punct de contact de unde cetatenii sa poata obtine mai multe informatii.
Inainte de a utiliza cipuri inteligente, companiile si autoritatile publice ar trebui sa realizeze evaluari ale impactului in ceea ce priveste protectia vietii private si a datelor, care sa asigure faptul ca datele cu caracter personal sunt in siguranta si bine protejate.
Asociatiile si organizatiile din domeniul comertului cu amanuntul ar trebui sa atraga atentia consumatorilor asupra produselor care contin cipuri inteligente, prin adoptarea unui semn comun la nivel european care sa indice prezenta unui cip inteligent intr-un produs.
In 2008 s-au vandut, la nivel mondial, 2,2 miliarde de dispozitive RFID, cum ar fi cele utilizate pentru plata taxelor de autostrada sau pentru identificarea containerelor de transport, dintre care aproximativ o treime in Europa. Potrivit estimarilor, piata mondiala a dispozitivelor RFID s-a ridicat la patru miliarde euro in 2008 si urmeaza sa creasca pana la circa 20 miliarde euro pana in 2018.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut