Operatorii de telefonie sunt obligati sa-si informeze, de joi, clientii privind serviciile si tarifele
Data publicarii: 14-05-2009 | IT&COperatorii de telefonie au obligatia, incepand de joi, 14 mai, sa informeze mai bine clientii cu privire la serviciile oferite si la tarifele practicate, pentru ca acestia sa poata lua o decizie corecta, informeaza ANCOM.
Astfel, toti clientii care vor intra in magazinele sau punctele de lucru proprii sau din retelele de distributie ale partenerilor care ofera servicii de telefonie pe baza de abonament vor putea citi pe un afis expus in locuri usor accesibile si vizibile pentru public care sunt drepturile lor de informare in calitate de utilizatori ai serviciilor de telefonie. Totodata, ei vor fi informati cu privire la modalitatea de solutionare a reclamatiilor, care va fi detaliata intr-un document inmanat la cerere sau la momentul incheierii contractului.
"ANCOM exista pentru a proteja utilizatorii de servicii de comunicatii. Facem acest lucru, indirect, asigurand buna functionare si concurenta pe piata de comunicatii, si direct, prin decizii ca cea care intra acum in vigoare. Decizia privind informarea utilizatorilor este un pas important pentru siguranta acestora, pentru ca orice persoana sa stie exact ce cumpara si cat plateste pe piata serviciilor de telefonie. Demersurile ANCOM nu se opresc insa aici, vom avea grija ca toate prevederile acestui act sa fie respectate si vom demara actiuni de control pentru a ne asigura ca utilizatorii primesc informatiile de care au nevoie, intr-o forma accesibilaa si care sa le permita luarea unor decizii adecvate", a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.
Conform deciziei ANCOM. personalul de vanzari al operatorilor trebuie sa comunice clientului, verbal sau, daca acesta solicita, in forma tiparita ori electronica, inainte de incheierea contractului, cel putin urmatoarele informatii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga perioada contractuala initiala, precizand serviciile incluse - abonament lunar (numarul de minute/creditul inclus, daca este cazul), extra-optiuni, conectare/instalare, echipament terminal achizitionat., dupa caz, cu toate taxele incluse; tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale, tarifele pentru apelurile efectuate in orele de varf/in afara orelor de varf (cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare) si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minima a contractului, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile, daca este cazul.
Totodata. pe parcursul derularii contractului, utilizatorul final va avea dreptul de a solicita si de a primi o factura detaliata, in care se vor regasi informatii referitoare cel putin la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuitatile/reducerile de care abonatul a beneficiat, lista completa a apelurilor efectuate si receptionate, durata acestora etc.
Conform deciziei ANCOM, in cazul in care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar rezilierea sa ulterioara de catre abonat presupune plata unor penalitati, operatorii vor trebui sa isi informeze abonatii prin intermediul facturii sau prin intermediul unui SMS despre data la care expira contractul si data-limita pana la care abonatul poate cere sa nu i se prelungeasca respectivul contract. Aceasta informare trebuie transmisa abonatului cu minim 15 zile si cu maxim 45 de zile inainte de expirarea contractului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut