Marca cea mai ieftina, pariul de criza al hypermarketurilor

Data publicarii: 21-05-2009 | Afaceri

Daca pana acum reprezentantii lanturilor de hypermarketuri mizau pe marcile proprii, in 2009 ei sunt convinsi ca produsele de acest gen vor atrage mai multi clienti, deoarece acestia vor fi mai atenti la bugetul pe care il aloca pentru cumparaturi.

"Produsele marca proprie Carrefour au un trend crescator in vanzari in aceasta perioada atat datorita situatiei economice, cat si datorita extinderii marcii Carrefour la nivelul mai multor categorii de produse. Vanzarile vor creste cu siguranta pe segmentul marcilor proprii. In acest an ne asteptam la vanzari mai mari cu aproximativ 20% fata de anul trecut", a declarat, pentru Curierul National, Andreea Mihai, director marketing Carrefour Romania. Pentru Carrefour Romania acest lucru s-a simtit si in cifre. "Intr-un numar comparabil de magazine, vanzarile pentru marcile Carrefour si Nr.1 au fost mai mari cu 17% in perioada ianuarie-aprilie 2009 fata de aceeasi perioada a anului trecut",  a mai aratat Andreea Mihai.

Ea a mai explicat ca, in prima parte a acestui an ponderea in vanzari a marcilor Nr.1 si Carrefour a fost de aproximativ 5,5%. Cel mai probabil, ponderea acestor marci la nivelul anului va fi aproape de cea din primele 4 luni.

Un moment oportun pentru extinderea gamei de catre retaileri

"In acest moment dezvoltam marca Carrefour la nivelul cat mai multor categorii de produse. Extinderea gamei presupune identificarea producatorilor care ar putea produce pentru noi aceste produse la standardele de calitate impuse de caietele de sarcini, negocierea preturilor. Vor creste vanzarile produselor de pe segmentele «primul pret» si marca distribuitor, ale produselor din categoria "prima necesitate" si va creste ponderea in vanzari a produselor vandute in promotie", a mai spus directorul de marketing Carrefour.

real,- Hypermarket vrea ca 20% din vanzari sa provina din marca proprie

real,- Hypermarket a intrat in Romania cu o noua marca proprie real,- Quality, iar in momentul de fata compania are in magazine peste 200 de produse sub acest brand, dar pana in 2012 firma vrea sa extinda linia de produse pana la 2.000 de articole.

"Prin marca real,- Quality dorim sa oferim clientilor nostri un raport avantajos calitate-pret in comparatie cu produsele similare provenite de la producatori renumiti. Intr-o prima etapa, o gama de peste 200 de produse au fost aduse pe rafturile celor 21 de magazine. In perioada urmatoare, vom continua sa extindem sortimentele de marcii proprii, ajungand la un total de 2.000 de articole pana la inceputul lui 2012. Pe termen mediu, targetul nostru este ca pana la 20% din vanzarile de produse alimentare sa se realizeze de catre marcile proprii", a declarat Tjeerd Jegen, director general real,- Hypermarket Romania. "Daca ne-am gandit ca in contextul economic actual lansarea unei marci proprii este o oportunitate? Da, ne-am gandit la acest aspect si consideram ca este un moment bun pentru ca acum oamenii vor cauta preturi mai mici pe care noi vrem sa le oferim".

Gama de produse Qulity reprezinta a patra marca proprie pe care o lanseaza. Intr-o conferinta de presa, Kurt Kump, reprezentant real,- a explicat ca in momentul de fata compania pe care o reprezinta are trei tipuri de marci proprii: Tip (gama din care fac parte produsele cele mai ieftine), real,- Bio si Quality (categorii din care fac parte produsele de o calitate superioara celor din gama Tip), iar real,- Selection (sunt articolele care fac parte din clasa premium). In momentul de fata reprezentantii lantului de hypermarketuri real,- mizeaza pe gama de produse din categoria Quality, de aceea au si investit 1,5 milioane de euro intr-o campanie de promovare a acestor articole.

Integral in Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro: