Firmele vor oameni cu valori, in loc de superspecialisti
Data publicarii: Astazi, 02-06-2009 | HR/CariereCompaniile acorda o mai mare atentie valorilor personale ale candidatilor atunci cand fac recrutari, pe fondul relaxarii pietei muncii si al transferarii accentului de pe cantitatea angajatilor pe calitate.
Marius Persinaru, CEO pentru filiala locala a Xerox, mentioneaza ca, desi deficitul de specialisti IT se mentine, compania urmareste sa recruteze candidatii potriviti culturii organizationale.
"In ceea ce ii priveste pe specialisti, firmele au in vedere doar cunostintele si experienta profesionala. Pe noi ne intereseaza atitudinea si valorile omului respectiv. In ultima instanta, poti invata oamenii sa faca software, dar nu poti sa il inveti sa se comporte intr-un anume fel", spune Persinaru. Acesta mentioneaza ca, dupa stabilirea setului de valori ale organizatiei, compania incearca sa le gaseasca la candidati. "Daca nu au aceste valori, nu ii angajam. Am facut rabat de la solicitarea de a avea cunostinte de superspecialist, daca a avut valorile potrivite", explica directorul Xerox.
Aceeasi mentalitate este regasita si in sistemul bancar. Virginia Otel, director de resurse umane pentru GarantiBank, considera ca retentia poate fi determinata de modul in care se desfasoara recrutarea.
"Daca recrutezi oamenii potriviti si folosesti strategii de dezvoltare bine construite, poti obtine un grad de retentie mare, dar acest lucru depinde si de cultura organizationala, de valori", spune reprezentantul GarantiBank, mentionand ca, in cadrul bancii, este interesata de gasirea unor corespondente intre profilul nativ al candidatului si profilul cerut de jobul respectiv. "Doar atunci exista sansa ca angajatul sa aiba o performanta mai mare si sa fie mai satisfacut", concluzioneaza aceasta.
In ultima perioada, numarul de aplicatii primite de Xerox Romania si Republica Moldova a crescut de aproximativ patru ori, majoritatea candidatilor fiind persoane care au un job, dar isi doresc sa il schimbe.
"Sunt lucruri la actualul serviciu care nu le convin, in general lucruri legate de cultura organizationala. In acest context economic, oamenii pleaca pentru ca nu sunt siguri de viitorul companiei, nu stiu ce li se va intampla", spune Marius Persinaru.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut