Afacerile Porsche Romania cu masini second-hand au crescut, in T1 2009, cu peste 47%, la 736 unitati

Data publicarii: 03-06-2009 | Afaceri

Divizia de masini de ocazie a Porsche Romania a comercializat in T1 2009 un numar de 736 autovehicule, cu 47,2% mai mult decat in T1 2008, si estimeaza pentru 2009 o crestere cu 60% fata de anul trecut, la 4.000 de unitati, a declarat directorul de marca Weltauto, Horatiu Moldovan.

Oficialul Weltauto a precizat ca in aceasta perioada de criza tinta companiei nu este comercializarea autovehiculelor aduse din strainatate, ci aceea de a oferi clientilor posibilitatea schimbarii masinii pe care o detin.

"Criza a influentat intr-o masura mai mare comertul cu autovehicule noi decat cel cu autovehicule de ocazie. Noi ne bazam pe pagina noastra de Internet, element cheie in afacerile cu autovehicule de ocazie, unde clientii pot consulta stocul tuturor dealerilor nostri. Nu ne propunem sa comercializam autovehicule aduse din strainatate, chiar daca la prima vedere ar parea o potentiala sursa de profit. Ne concentram asupra clientilor pe care ii avem deja in Romania, oferindu-le posibilitatea de a schimba masina pe care o detin ori de cate ori doresc", a spus Horatiu Moldovan.

In ceea ce priveste importurile de masini de ocazie, compania Weltauto prognozeaza o scadere a acestora in 2009 si o crestere a reinmatricularilor. "'Ne bazam pe un element cand facem aceasta prognoza: preturile scazute ale masinilor second-hand din Romania, preturi generate in principal de ofertele atractive ale societatilor de leasing, al caror numar de masini recuperate de catre societatile de leasing ca urmare a neplatii ratelor a crescut.  In aceste conditii prognozam o crestere a reinmatricularilor de autovehicule, primul semn ca piata auto second-hand tinde catre o stabilitate cu care nu am fost obisnuiti", a precizat Moldovan.

"Stocul celor 26 de dealeri Weltauto este in mod constant de 600 de autovehicule de ocazie, valoarea lor de piata incepand cu 5.000 euro. In 2008 am vandut 2.500 masini de ocazie, o crestere de 83,7% fata de 2007, iar in acest an ne propunem o crestere cu 60%, la 4.000 de autovehicule de ocazie", a declarat, pentru NewsIn, directorul Weltauto, Horatiu Moldovan.

Din acest an, reteaua Weltauto va avea patru noi membri: Auto Grip si Dona la Constanta, Porsche la Timisoara si Complexit la Cluj. "Investitia in aceste centre nu este mare, dar presupune un standard ridicat, atat in ceea ce priveste suprafata de expunere, elementele de , cat si a calitatii serviciilor oferite catre clienti. In plus, presupune si existenta unui showroom si al unui service pentru masinile noi", a mai spus Moldovan.

Desi in Romania principalele tranzactii second-hand se fac intre persoanele fizice, directorul de marca Weltauto, Horatiu Moldovan, este de parere ca un cumparator de masini de ocazie are avantaje daca face achizitia de la o societate specializata, intrucat beneficiaza de garantie tehnica, garantia morala (istoricul masinii), garantia rascumpararii, precum si posibilitatea schimbarii masinii in conditiile in care clientul considera ca alegerea facuta nu a fost potrivita.

Weltauto, divizia de masini de ocazie a Porsche Romania, infiintata in 2004, comercializeaza orice marca de autovehicule de ocazie. Centrul pilot a fost la Porsche Bucuresti Nord, iar din 2006 afacerile Weltauto s-au extins la nivel national.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: